sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

בפרק הרביעי מוצגות ההשלכות על ההכשרה ועל ההתפתחות המקצועית של מנהלים ומורים . להשלכות הללו גורמים השינויים בתפקיד המורה – הכשרתו התאורטית היא בחינוך המיוחד , ואילו בפרקטיקה הוא עובד במציאות של שילוב בחינוך הכללי , "רגיל"ה והדרישה החד-משמעית ממנהלי בתי הספר ליישם את שילובם של תלמידים עם מוגבלויות בכיתות רגילות . במהלך הכתיבה עמדו לנגד עיניי שלוש מטרות : א . להציג תמונת מצב מקפת , מעמיקה ועדכנית של הסוגיות השונות בנושא תכנון לימודים ותכניות לימודים לתלמידים עם מוגבלויות בחינוך המיוחד ובחינוך המשלב . ב . להעשיר ולהרחיב את מסד הידע הקיים בשפה העברית ולתרום לקידום העיון והמחקר בנושא . ג . לתרום להתפתחותם המקצועית של אנשי חינוך בפועל ושל אנשי חינוך הנמצאים בשלב ההכשרה ולקדם את העשייה בתחום . אני מקווה שעמדתי במשימה . הערה אחרונה בנושא המונחים והשפה : בלי להיכנס לעובי הקורה בדיון הציבורי על אודות המילים והמונחים המשמשים אותנו בעבודה עם ילדים ועם אנשים עם מוגבלות , אציין כי בחרתי להשתמש בביטוי ‘ ילד עם מוגבלות' בהתייחס לתלמיד שיש לו צרכים חינוכיים מיוחדים , והוא זכאי לקבל שירותי חינוך מיוחד . בחירה זו מושתתת על ההגדרות המופיעות בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות , , 1998–ח"התשנ והיא ברוח הגישה החברתית המכילה ומכבדת כל אדם באשר הוא .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help