sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

בלב הפעילות של תכנון ופיתוח תכניות לימודים לתלמידים עם מוגבלויות , ומשפיעות על תהליכי ההוראה והלמידה . בפרק השני אני מנסה לענות על השאלות “ , "מי “ איפה" ( 1 ) : "מתי"ו מי עוסק בתכנון ובפיתוח , ומהי מידת המעורבות של כל אחד מבעלי העניין ? ( 2 ) איפה מתבצע עיקר התכנון – במרכז , במנותק מן השדה , או בפריפריה , תוך כדי שיתוף פעולה עם השדה ? ( 3 ) מתי מתחיל התהליך של תכנון ופיתוח תכנית לימודים , ומה הם הגורמים התורמים להתנעת התהליך ? הניסיון לענות על השאלות הללו מתבצע באמצעות ניתוח של המדיניות לתכנון לימודים ושל העשייה בתחום פיתוח תכניות הלימודים וחומרי ההוראה והלמידה לתלמידי החינוך המיוחד במדינת ישראל . הניתוח מתבסס על עיון במסמכים , כמו גם על שיחות עם אנשי האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים במשרד החינוך ועם אנשי האגף לחינוך מיוחד . נוסף על כך מובאות תקנות והנחיות מתוך חוק חינוך מיוחד , ( 1988 ) מתוך תיקון מס' ( 2002 ) 7 ומתוך חוזרי מנכ"ל . נושא נוסף המוצג בפרק זה הוא סוגיית אמות המידה ומקומה בתהליך החינוך של תלמידים עם מוגבלויות . בפרק השלישי מוצגות תשובות אפשריות לשאלת ה"מה" ( כלומר מהי תכנית הלימודים לתלמידים אלה ) ולשאלת ה"איך" ( כלומר איך לומדים ואיך מלמדים . ( אפשר לומר שפרק זה הוא לב הספר כולו , שכן מוצגים בו הביטויים המעשיים לתכנון לימודים . בפרק זה יש מבוא ושישה פרקי משנה . בתת-פרק הראשון מוצגות דוגמאות מייצגות לתכניות לימודים עבור תלמידים עם מוגבלויות הלומדים במסגרות נפרדות , מסגרות של חינוך מיוחד . פרק המשנה השני מוקדש לנושא של תכנית הלימודים האישית , תכנית שהיא אחד המאפיינים המרכזיים של שירותי החינוך הניתנים לתלמידים אלה . התאמות קוריקולריות , כלומר התאמות בתכנים , בדרכי ההוראה ובדרכי ההערכה , הן חלק בלתי-נפרד מתכנון הלימודים לתלמידים המשולבים בכיתה הרגילה ; הנושא הזה מוצג בפרק המשנה השלישי . בפרק המשנה הרביעי מוצג בהרחבה הנושא של ‘ עיצוב אוניברסלי . 'בלמידה הנושא של הערכת הישגיהם של תלמידים עם מוגבלויות מוצג בתת-פרק החמישי , לרבות הגישה של ‘ הערכה המבוססת על תכנית הלימודים' CBA - Curriculum Based Assessment / CBM - Curriculum ) . ( Based Measurement ההוראה לתלמידים עם מוגבלויות בכל מסגרות החינוך נדונה בפרק המשנה השישי אשר עוסק בשיתופי פעולה . ( collaborations )

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help