sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

אני מציעה להתבונן בנושא לאורן של השאלות המעסיקות את אלה העוסקים בתחום של תכנון לימודים . בספרות העיון בתחום של תכנון לימודים מקובל לדבר על שלוש שאלות מרכזיות ( ראו למשל אצל אבישר , ; 2006 אריאב , ; 1996 גורי-רוזנבליט , : ( Marsh , 2004 ; 1996 . 1 מה ? איזה ידע , אילו מיומנויות ואילו ערכים צריך ללמד וללמוד ? . 2 מדוע ? מה הן המטרות , ומהו הרציונל להחלטות בשאלה הראשונה ? . 3 איך ? כיצד בונים את התכנית , ואיך יתבצעו בפועל תהליכי ההוראה והלמידה ? שוברט , ( Schubert , 1986 ) מי שהיה בין מניחי התשתית העיונית בתחום של תכנון לימודים , הוסיף עוד שלוש שאלות ברוח “ שש שאלות ההוכחה המהוות עדות לנסיבותיהם של מעשי בני אנוש" של תומס אקווינס Thomas of ) : ( Aquinas . 4 מי ? מי עוסק בתכנון ובפיתוח , ומהי מידת המעורבות של כל אחד מבעלי העניין ? . 5 איפה ? האם התכנון מתבצע במרכז , במנותק מן השדה , או בפריפריה , תוך כדי שיתוף פעולה עם השדה ? . 6 מתי ? מהו המועד לתחילת תהליך התכנון והפיתוח של תכנית לימודים ? בספר ארבעה פרקים : הפרק הראשון בא להניח את התשתית לנושא של תכנון לימודים לתלמידים עם מוגבלויות , להציג את התפיסות ואת הרציונל שברקע הדברים , וכך לנסות ולענות על שאלת . "מדוע"ה הפרק הזה כולל חמישה נושאים . תחילה מוצגים מושגי יסוד מתחום תכנון הלימודים . בהמשך מוצגים פרמטרים מבחינים בין חינוך מיוחד לחינוך רגיל , ואלה מסייעים להבנת המורכבות שבתכנון לימודים לתלמידים עם מוגבלויות . המורכבות הזו נובעת בין השאר מן השינויים שחלו בחינוכם של התלמידים הללו , שינויים שנובעים בראש ובראשונה מיישום שילובם בחינוך הכללי . "רגיל"ה בהמשך מוצגים גישות ועקרונות מרכזיים בחינוכם של תלמידים כאלה – עקרון הנורמליזציה , גישת השילוב , גישות של איכות חיים , עקרון הנגישות ויישום הגישה של ‘ עיצוב אוניברסלי' בתכנון לימודים . פרק המשנה הרביעי עוסק בזיקות שבין הרפורמות בחינוך לבין החינוך המיוחד , ובתת-פרק האחרון מוצגות הסוגיות העיקריות אשר עומדות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help