sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

הכנתה נחשפתי לכל הכרוך בהכנת תכנית לימודים , כמו גם למגוון השיקולים בעת הפעלת תכנית שילוב כלשהי . לאחר שובי לישראל הייתי רכזת חינוכית במעון פנימייה לאנשים עם פיגור שכלי . במסגרת תפקידי זה הוטל עליי להכין תכניות חינוכיות לחוסים בפנימייה . החוסים הצעירים ביותר בפנימייה היו בני אחת-עשרה , והמבוגרים ביותר בני למעלה משישים . בהמשך הייתי אחראית ארצית לפיתוח תכניות טיפול וקימום באגף לשירותי טיפול באדם המפגר במשרד הרווחה . העשייה , קרי כתיבת תכניות שהופעלו במגוון המסגרות של האגף , הביאה אותי ללמוד עוד את הנושא של תכנון לימודים ולהעמיק בהבנת שיקולי הדעת הנדרשים בתכנון ובהפעלה . בעשרים השנים האחרונות אני עוסקת בהכשרת מורים בחינוך המיוחד ובחינוך המשלב . העמקת העיון בסוגיות המרכזיות של תהליך תכנון הלימודים לתלמידים עם מוגבלויות , אלה המשולבים במערכת החינוך הרגיל ואלה הלומדים במסגרות מיוחדות ונבדלות , מזמנת התבוננות מנקודת מבט נוספת על תכניות ההכשרה ועל השתלמויות למורים ומנהלים . לפני כעשר שנים התחילו להופיע בישראל , ובעולם הרחב כולו , אסופות מאמרים במגוון נושאי חינוך , שניסו לצייר את תמונת המצב בראשית המאה . 21-ה בעודי מכינה את קורס המבוא בתכנון לימודים שלימדתי אז , מצאתי את עצמי מסכמת ומעלה על הכתב את הרעיונות שהציגו כותבים אחדים בנושא של תכנון לימודים 'עם הפנים למאה : ' 21-ה יצירת סביבה ואווירה של שינוי וחידוש ; יצירת קהיליית לומדים ; התייחסות ותשומת לב אישית ללומד ; תפיסת הידע כעל-תחומי ( טרנס-דיסציפלינרי ;( מתן חשיבות לנושא של הכנה לחיים ; העלאת קרנם של עבודת צוות ושל שיתופי פעולה בבית הספר ; הרחבת גיל הזכאות לחינוך ציבורי ; הגברת מעורבות ההורים ; רתימת הטכנולוגיות החדשות לתהליכי חינוך ולמידה . משסיימתי לסכם , שבתי וקראתי את הדברים . הבחנתי כי הרעיונות האלה היו קרובים ביותר לרעיונות שמעלים כותבים שונים אשר לדמותו הרצויה של החינוך המיוחד 'עם הפנים למאה : ' 21-ה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help