sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

מבוא קשה להגדיר את הילד החריג , כי המונח ילדים חריגים מייצג קבוצות שונות של ילדים ... בעיקרו של דבר [ ילד חריג ] אינו מסוגל להפיק תועלת מתכניות החינוך הרגילות הניתנות לבני גילו ולחילופין , תכניות החינוך הרגילות אינן עונות על צרכיו ... ילדים מוגדרים כחריגים במערכת החינוך רק אם יש הכרח לשנות את תכנית הלימודים כדי למלא את צרכיהם . ( זקס , לוין ווייסקופף , ( 13-12 : 1992 המובאה שלעיל לקוחה מתוך הספר מהות החינוך המיוחד . כמו אחרים לפניהם ואחריהם , מחברי הספר מגדירים את התלמיד הזכאי לקבל שירותי חינוך מיוחד כזה שיש לשנות את תכנית הלימודים עבורו ( ראו למשל אצל . ( Kirk & Gallagher , 1983 ; Smith-Deutsch , 2007 גישה זו מבליטה את מרכזיות הנושא של תכנון לימודים ושל תכניות לימודים בדיון על אודות חינוכם של ילדים עם מוגבלויות . כיום תלמידים אלה לומדים במסגרות לימוד שונות . חלקם לומדים במערכת החינוך המיוחד , קרי בבתי ספר מיוחדים או בכיתות מיוחדות בבתי הספר הרגילים ; וחלקם משולבים במערכת החינוך הרגיל ולומדים עם בני גילם בכיתות הרגילות . המגמה ההולכת ומתרחבת של שילובם במערכת החינוך הרגיל מעלה על סדר היום סוגיות קוריקולריות ושאלות שעניינן תכנון לימודים ותכניות לימודים . אני מקווה שבספר זה אוכל לתרום לחשיבה ולעשייה בכיוון של תכנון תכניות לימודים נגישות לכול , לרבות הכשרת אנשי החינוך לעסוק בכך . הספר מיועד לרבים המתעניינים בנושא . בראש ובראשונה הוא נועד לכלל אנשי החינוך – מורים , גננות ובעלי תפקידים בבתי הספר , ולפרחי הוראה ומוריהם בתקופת ההכשרה ולאחריה . כמו כן ימצאו בו עניין קובעי מדיניות ובעלי עניין הפועלים ברשויות המקומיות , באגפי הגיל והמטה במשרד החינוך ובארגונים ציבוריים למיניהם . לפני זמן לא רב השתתפתי במפגש עם אנשי מקצוע מתחום החינוך המיוחד . במהלך השיחה על אודות יישום השילוב של תלמידים עם לקויות במערכת החינוך הרגילה אמרה אחת המשתתפות :

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help