sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:2

א . התייחסות למתמטיקה כאל גוף ידע . ב . התייחסות לשלושת המרכיבים המאפיינים פעילות מתמטית : האלגוריתמי , הפורמלי והאינטואיטיבי . ג . הרחבת הידע הדידקטי הספציפי : דרכים שונות להסבר , תפיסות של לומדים וטעויות אופייניות . ד . היכרות עם מחקרים בתחום הוראת המתמטיקה . ה . פיתוח סקרנות לגבי אופני חשיבה של לומדים . אנו מקווים , כי הספר יסייע למורי המורים להציג למתכשרים להוראה ולאלו העוסקים בה בפועל לפתח ראייה מקיפה , מתמטית ודידקטית , של הנושאים הקשורים בתכנית הלימודים במתמטיקה של בית הספר היסודי . מבנה הספר הספר הוא הרחבה של הקורס "היבטים פסיכולוגיים בהוראת . "המתמטיקה קורס זה ניתן לראשונה במסגרת פרויקט "מחר . " 98 בפיתוח הקורס השתמשנו במחקרים ובספרים מתחום החינוך המתמטי המתמקדים , בין היתר , בתפיסות של תלמידים ופרחי הוראה לגבי נושאים הנלמדים בבית הספר היסודי . כמו כן השתמשנו : ביחידות ההוראה להכשרת מורים למתמטיקה , אשר נכתבו במסגרת פרויקט "יבול" ( יחידות הוראה במתמטיקה ובהוראתה להכשרת מורים ) באוניברסיטת תל אביב ; במודולים להוראת מתמטיקה שפותחו במסגרת מכון מופ"ת ; בספרים ובמאמרים העוסקים בחשיבה אינטואיטיבית ; בעבודות גמר שנכתבו בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב . בספר שלושה פרקים מרכ ויים : א . תכונות המתמטיקה כתחום דעת . ב . המרכיבים העיקריים של הפעילות המתמטית . ג . עקביות מתמטית ומצבי אי הגדרה : המקרה של חילוק באפס . בפרק הראשון מוצע למורי מורים להשתמש במהלך ההוראה בשלוש פעילויות ( פעילויות ( 3 1 המציגות תכונות המאפיינות את המתמטיקה כתחום דעת . הפרק השני דן בשלושה מרכיבים עיקריים של הפעילות המתמטית : 1 המרכיב האלגוריתמי של הפעילות המתמטית ( פעילויות . ( 5 4 ! 1 המרכיב הפורמלי של הפעילות המתמטית ( פעילויות . ( 10 6 111 המרכיב האינטואיטיבי של הפעילות המתמטית ( פעילויות . ( 14 11

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help