sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:1

מבוא העיסוק במתמטיקה , במהלך הדורות ואף היום , מקובל משני טעמים עיקריים : כדיסציפלינה לוגית מופשטת , שהיא חלק מהתרבות האנושית . ככלי שרת המסייע לתיאור המציאות בצורה כמותית , עקבית והגיונית , ובפתרון בעיות שונות בחיי היום יום ובמדעים . בבית הספר מחויב כל לומד ללמוד מתמטיקה הן לצורך המעשי ישימוש במדעים אחרים , למשל , ( והן כדי להכיר את אופיה המיוחד של דיסציפלינה ) , בישראל המתמטיקה היא מקצוע חובה עד כיתה י"א לפחות , ולומדים רבים נתקלים בקשיים בלמידתה . לאור -זאת , מתעוררת השאלה : כיצד יכולים מורים ומכשירי מורים לסייע ללומדים להתגבר על קשייהם ? הספרות המחקרית העשירה העוסקת בלמידת מתמטיקה מתארת אופנים שבהם מתפתחת הבנת מושגים מתמטיים . היא עומדת על קשיים אופייניים של לומדים ברכישת מושגים אלה ועל מקורות אפשריים של הקשיים . אנו מאמינים , כי חשוב שהמורה יכיר את אופני החשיבה של לומדים לגבי מושגים ותהליכים מתמטיים ספציפיים , ילמד את המקורות לקשיים , ומתוך הבנה זו יבחר את דרכי ההתייחסות להוראה וללומדים . באופן רחב יותר , חיוני לדעתנו בתהליך ההוראה לעקוב אחרי אופני חשיבה של לומדים . מובן כי ניתוח אופני חשיבה של לומדים ועמידה על מקורותיהם דורשים , בין היתר , הכרה של תכונות המתמטיקה כתחום דעת : ידע מעמיק בתחומים מתמטיים ספציפיים ; ידע על דרכי חשיבה אופייניות ועל קשיים אופייניים של לומדים לגבי מושגים ספציפיים . לדוגמה , מורה הרוצה להסביר ללומד מדוע שגה כשפתר : ט , / au / חייב לדעת מדוע לא הוגדר החיבור בצורה זו , שהיא כל כך פשוטה ואינטואיטיבית , מהן הדרישות מהגדרות מתמטיות , מהי הגדרת הפעולה הספציפית ( חיבור , ( ומדוע נוטים לומדים לחבר באופן המתואר כאן . הספר 'היבטים פסיכולוגיים בהוראת מתמטיקה' מיועד למורי מורים . הספר מציע לעוסקים בהכשרת מורים המתכשרים להוראת מתמטיקה בבית ספר יסודי ולמורי מורים העוסקים בקידום מקצועי של מורים למתמטיקה דרכים שונות להצגת התכנים המתמטיים הנלמדים בבית ספר יסודי . הספר מציע למורי המורים להורות את הנושאים המתמטיים מתוך פרספקטיבה רחבה , תוך הדגשת ההיבטים הבאים :

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help