sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מהדורה מדעית של חיבור זה ראתה אור באנגלית בספר שכותרתו Flashes of . Fire : A Literaryof the Songof Songs שם כיוונתי את כתיבתי בעיקר אל ציבור החוקרים . בספר שלפנינו כיוונתי את החיבור בראש ובראשונה לציבור הרחב , אוהב המקרא ואוהב הדעת ולכל מי שהנושא קרוב ללבו , ושינוי זה הצריך שינויים רבים , בעיקר בדרכי הרצאתם של הדברים . חומר מחקרי רב נידון שם , אך צומצם או נשמט כאן . אלה אשר חפצים בעיון מחקרי מפורט יותר יוכלו למוצאו במהדורה האנגלית . בחיבור העברי לעומת זה נוסף פרק שעוסק ביחס בין הפרשנות האלגורית לפשוטו של הספר . כדי להעביר את תחושת הדו שיח בין האוהבים , הבחנו את דבריהם בצבעים ובגופנים שונים . דבריה של האישה הונאו בסגול ודבריו של האיש בירוק . כאשר האישה מצטטת את דברי האיש , הדברים מובאים בירוק . דבריהם של שאר הדוברים מובאים בחום . אני מודה לד"ר יעל שמש על שהסכימה לקרוא את החיבור ולהעיר הערות חשובות , לקרן "בית שלום יפן" על התמיכה במחקר , ולקרן איהל על תמיכתה בתוספות שבגרסה העברית של הספר . אני מודה להוצאת "ידיעות ספרים" על שקיבלה עליה להוציא את הספר ונעתרה לבקשותיי להוציאו בצורתו הנוכחית -,לרוחמה וייס , העורכת הקודמת של הסדרה , שקיבלה את הספר לראשונה ; לאילה צרויה , עורכת הסדרה , שהאמינה בו וטיפלה בו במסירות וביעילות ; ולקרן גליקליך , עורכת הלשון של הספר , אשר טיפלה בו לא רק במקצועיות גדולה , אלא גם במסירות ובאכפתיות . עינן הפקוחה של אילה וקרן ועמלן להוציא את הספר בצורה מתוקנת ומשובחת ראויים לכל הוקרה והערכה . לחתני הרב ד"ר שלמה טולידאנו אני מודה על שהגיה את הניקוד של הטקסט המקראי של שיר השירים . תודה מיוחדת אני חב לתלמידיי היקרים שאותם לימדתי את שיר השירים , שכן במהלך ההוראה נתבררו ונתחדדו לי ביאורים חדשים לספר . אני מודה לאבי על הדרכתו ועל כי יושרו האינטלקטואלי ודרכי מחקרו הם נר לרגליי . לחנה אני מוקיר תודה על כי ספר זה הוא פרי חיינו המשותפים יחד ועם בנינו האהובים . הספר נכתב בשנה שהייתה קשה מנשוא לי ולבני משפחתי , שכן איבדנו את אמנו היקרה והאהובה לאחר מחלה קשה . את הפירוש לשיר השירים כתבתי בזמן

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help