sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

ומידיים עם חוג חברים שחלק מהם לא פגש מעולם , ומתאפשר לו לחלוק עמם חומרים בתחומי עניין משותפים המרתקים אותו . דור זה אינו זקוק לארגון ממסדי של בני דור הטרום-רשת כדי לספק את הצרכים הבין-אישיים כמו גם האישיים . הוא חווה זאת ללא כל תלות במערכת החינוך המדשדשת בפרדיגמת טרום-רשת , המתחבטת בתאוריות ובציפיות לא יישומיות . עבורו למידה חדשנית ואף מהפכנית היא פעולה של שגרה - כמו שימוש בדיון מקוון , איתור מידע לצורך אישי , שימוש במסרים מידיים ברשת ובסלולר ושיתוף חומרים דיגיטליים . נמצא אפוא שאם ברצוננו להפעיל את דור הרשת בפעילויות למידה שאינה בשיטות האקדמיה של פיתגורס או בחברותא של סוקרטס - כפי שבית הספר פועל למעשה עד היום - יש להביא את פעילות הלמידה לסביבה הטבעית של הלומדים , כלומר לסביבה מקוונת . מהלך זה אינו בהכרח מעיד על תרומתה של הרשת להתפתחות קוגניטיבית של הלומד ועל הערך המוסף ללמידה או על ההתפתחות ההתנהגותית-חברתית של הלומד . מדד כמותי לגודל האתגר במחקרים מדידים של המכון האמריקני National Center for Education - Statistic ( 2002 ) שנערכו לאורך שני עשורים ובדקו את הרלוונטיות והנחיצות של בית הספר בעיני הלומד , הפרט , וכלל החברה - נמצא שבית הספר הופך פחות ופחות רלוונטי . אין פלא שהתחליפים לבית הספר המסורתי צצים כפטריות אחרי הגשם , למגינת לבה של מערכת החינוך , ותופסים מקום גדל והולך .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help