sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 רק 1 הרציונל של סביבת למידה מקוונת הרציונל העומד מאחורי סביבת למידה מקוונת מושתת על החזון , האמונה והציפייה של היוזם והעוסק בשילוב סביבת למידה מקוונת בהוראה , בלמידה ובבתי הספר . רציונל זה יוצא מתוך הנחה שהפדגוגיה המתממשת באמצעות הסביבה המקוונת , "פדגוגיית " e-n ( הכוונה , ( e-leaming ^ כוללת ממדים נוספים על אלה של הפדגוגיה של למידה רגילה . כמו לכל כלי הוראה ולמידה , גם לסביבת למידה מקוונת היבטים ייחודיים האופיינים לה . כשאנו מדברים על הבניית ידע באמצעות סביבה מקוונת , על חשיבה מסתעפת ועל איתור מידע והפקתו , נמצא שלסביבה מקוונת ישנם היבטים והדגשים ייחודיים לה בכל הקשור בהתנהלות הפדגוגית והאישית של הלומד . השאלה המרכזית היא עד כמה משמעותית "פדגוגיית " e-n באותו חזון שאנו מציבים לנגד עינינו בבואנו לשלב סביבת למידה מקוונת בהוראה ובלמידה השוטפות - האם החזון חייב לשלב בתוכו פדגוגיה חדשנית ואחרת ? ואכן נראה שהמשקל של "פדגוגיית " e-n קטן בהרבה ממה שמנסים לייחס לטכנולוגיה העכשווית - הסביבה המקוונת . לא פעם נוטים לשכוח שאיכות החינוך הייתה ונשארה בידי צוות ההוראה , הניחן באהבת המקצוע והאדם , בחתירה מתמדת למקצוענות , ביכולות האישיות , בניסיון הנצבר ובתמיכה שהוא מקבל מההנהגה החינוכית כמו גם מהחברה . שימוש טכנולוגיה בחינוך - חזון ומציאות ניתוח פשוט מראה , על פי שיטתו של סטימסון , ( Stimson , 1989 ) שלאחר שני עשורים לפחות של הימצאות מחשב בכיתה וכעשור של חיבור הכיתה לרשת האינטרנט , עדיין חסרים אלה : ( 1 ) חזון ( תשתית פילוסופית-ערכית ) משמעותי ומשכנע שניתן לאמצו בכל הקשור לשילוב טכנולוגיה בחינוך ; ו . מודל לניתוח מערכת עוסק במרכיבי בסיס חיוניים של מערכת לשם התנהלות איכותית .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help