sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

בסקירה קצרה נוכל להבין אתגר זה : בראשית הדרך של שימוש המחשב בהוראה ( אמצע המאה ( 20-ה תלו בו ציפיות לשדרוג ניכר של איכות החינוך בפרט ושל החברה בכלל באמצעות מימוש "מכונת ההוראה" של סקינר . רעיונו עורר תקוות לנס חינוכי באמצעות המחשב בהשקעה נמוכה . בהמשך שונו מעט הציפיות למושגים מודרניים ועדכניים יותר , כמו "טכנולוגיה קוגניטיבית " , אך האוטופיה המודרנית המתארת החברה איכותית יותר , שאנשיה משתכללים באמצעות טכנולוגיה - נותרה בעינה . באופן מעשי מדובר בחפיץ ( גאדג ' ט ) טכנולוגי אישי וקבוצתי , שהוא מערכת ממוחשבת המחוברת באמצעות תקשורת ברשת לחפיצים ( גאדג ' טים ) האחרים המצויים ומאפשרת נגישות למידע : לעריכתו , להפקתו , לשמירתו ולשידורו כמידע חדש לשימושו של כל החפץ בכך . השינויים בשיטות ההוראה והלמידה בעידן הטכנולוגי הפוסט-מודרני היו אמורים לתת מענה גם לשילוב סביבת הלמידה המקוונת באורח החיים השוטף הבית ספרי . אך עם חלוף הזמן , כשהטכנולוגיה הולכת ומתבססת בשימוש האישי והמוסדי , מסתבר ששינויים אלה נשארים על פני השטח ברמה אופנתית-הצהרתית ואינם מספקים מענה ליישום אמיתי . היערכות בית הספר לשילוב סביבה מקוונת בהוראה ובלמידה היא אתגר המממש הלכה למעשה בית ספר שבו מתקיימות פעילויות הוראה ולמידה מקוונות , כחלק מסדר היום הפדגוגי-ארגוני . מכאן ואילך נכנה בית ספר המתנהל באופן זה "בית ספר , "מקוון תוך הדגשה שאין מדובר בבית ספר של "הוראה מרחוק " או "וירטואלי , " אלא בבית ספר כפי שהוא מוכר כיום ( בהבדל שהוא מבצע את ההתנהלות הארגונית והפדגוגית באמצעות סביבה מקוונת . ( נראה שסביבת לימודים מקוונת בבית הספר היא כורח המציאות . לומדיה נהנים מערך מוסף גבוה כחברה וביחידים . אך ככל סביבת למידה יש להכירה היטב ולשלבה כך שמערכת החינוך תיתרם משילוב זה באופן המיטבי . . 2 הפסיכולוג Burrhus Frederic Skinner פרסם בסוף שנות החמישים של המאה הקודמת את רעיון "מכונת ההוראה " המלמדת את התלמיד צעד אחר צעד . ( "Bit by bit" ) כיצד ללמוד פי שניים בהשוואה לאותו פרק זמן בכיתה סטנדרטית . . 3 להרחבת המושג "טכנולוגיה קוגניטיבית " ראו פרק , 8 סעיף "מגבלות למידה שיתופית . "מקוונת

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help