sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

«< "ערים בתנועה" שאצר האנס אולריך אובריסט . היום היא מחלקת את זמנה בין ניר יורק לדרום קוריאה . "הכיסויים , "האלה היא אומרת , "חשובים לי מאוד כי נושא המיטה הוא בעל חשיבות אדירה . שם מתחילים חייו של כל אדם , שם הם נוצרים , שם הוא חווה רגעי שמחה ועצב ושם גם מסתיימים חייו . יש כאן כיסויים עתיקים ממש , בני חצי מאה , וישנם גם חדשים . "יותר הם עשויים ברובם ממשי ולכן הצבע הבוהק . סו-ג'ה קים אוספת אותם , פורסת אותם , נוסעת איתם . ומה פשר הווילונות הכחולים ? הם הקיפו את עבודתה של סו-ג'ה קים סביב-סביב , אך לא היו שייכים כלל להצבה שלה . זה היה רעיון אוצרות שנועד ליצור הפרדה בין עבודה לעמדה באמצעות בדים רכים במקום הקירות הלבנים המקובלים . האמנים לא השתגעו על ההתערבות הזו בעבודותיהם . לרוקסי פיין ; paine ] האמריקאי , למשל , גרמו הווילונות הכחולים כאב ראש לא קטן . הוא הגיע לביינאלה עם מכונה שמייצרת פסלים מחומר אלסטי , המתערבל בה כבמערבל בטון , וביציאתו מתקשה ויוצר צורות המעלות על הדעת גלידה אמריקאית . פיין הביא עמו פיגמנטים כחולים , וכמובן מאוד לא אהב את המראה שלהם על רקע הווילונות הכחולים לא פחות . למחרת כבר ייצר פיסול בצבע כתום . בשולי התערוכה שמעתי לפתע ציוץ צפורים , התחקתי אחר הקולות ונכנסתי לגן עדן . במרכז החלל הוצבה בריכת ג'קוזי ובה מים חומים ( בגלל צמחי המרפא ) מבעבעים , ומסביב - סלעים המזכירים ציורים סיניים מסורתיים . על הסלעים היו זרוקות מגבות רחצה והנכנסים למקום הוזמנו להשתכשך במים המרגיעים ולכוון לעצמם את עוצמת הזרם בג'קוזי . המשכתי לחשוב שזה משהו אוטופי , עד שפגשתי באמן קאי גו קיאנג [ cai GUO Qiangl הסיני ( החי ויוצר בניו יורק ובטוקיו , ( שקטע באחת את חלומותי על אקזוטיקה ועל חזרה אל הטבע . הוא אמר בפשטות : "זה כאוס , כי יש כאן בלבול של תרבויות . הסלעים , הציפורים והגזעים - כל זה באמת סיני , אבל הג'קוזי העשוי פלסטיק - זאת כבר פרשנות אמריקאית של הג'קוזי היפאני . האמריקאים העשירים רוצים ג'קוזי וחושבים שזו תרבות יפאנית . מבחינתי כאוס קשור לתרבות של זמן , "ומקום הסביר האמן את עבודתו . העבודה נמצאת במקטע " . "מרפא בלבול תרבויות הוא נושא כאוב לאמנים אחדים , וזה בא לביטוי במיוחד אצל האמן המלזי ליו קונג יו [ Liew kung YU ] בעבודתו "מקדש גן העדן של . "המזרח יו בנה מקדש לבודהה וטען שבמלזיה המקדשים הפכו לאתר תיירות . גם לשם הגיע המערב ובעיקר האמריקניזציה . בעבודתו משולבות בובות ברבי ממלזיה שהשתתפו בתחרות יופי . הוא אומר שהמקדשים היום נועדו בחלקם הגדול לתיירים , ואין ספק שהוא כואב את הבלבול הזה . האדם המערבי מתענג על הקטורת והמיסטיקה , והצבעוניות האדומה של פנים המקדש היא בשבילו חוויה אקזוטית , אבל את יו קונג יו זה מביך , ועבודתו מבטאת יותר מכל את הביקורת החברתית שלו על עמו , המוכן להשתתף בתחרות בובות ברבי . ונותרת השאלה , מהי אקזוטיקה ? לגמרי במקרה , אני מבחינה פתאום בשטיחים אפגניים קטנים , תלויים בשורה על קיר ביתן . כשנכנסים מבינים שזו העבודה הטובה ביותר בביינאלה מבחינת הדיבור על "לחלוק . "אקזוטיקה האמן צרפתי - מישל אוברי - [ Aubry ] אסף שטיחים אפגניים שנטוו שם במהלך עשר שנות הכיםש הסובייטי , 1980-מ עד . 1990 הדימויים החוזרים על-גבי השטיחים הם של טנקים , הליקופטרים ומכונות ירייה . בחדר הווידיאו מוקרן בכל פעם שטיח אחר , שהפך למשחק מלחמה . וכך , לצלילי מנועי ההליקופטרים , הם מתרוממים ויוצאים ממסגרת השטיח . את השטיחים האלה לא מייצרים יותר . החיילים הרוסים לקחו איתם הביתה לאמא רוסיה , שטיח למזכרת . יתר השטיחים נשלחו דרך פקיסטאן למערב , ורוב האוסף נמצא בידי האמן מישל אוברי . האמן הבולגרי נדקו סולקוב [ soiakov ] מציג עבודה 1994-מ בשם The collection of Art במסגרת המקטע . "אקזוטיות" אוהל אפריקאי בצורת כיפה , עשוי מענפים יבשים . בתוך האוהל מוצג אוסף האמנות שלו , החוצה את כל תולדות האמנות , מפיסול של העת העתיקה דרך ימי הביניים . מריה מופיעה כפסל צבוע , נושאת בידה השמאלית את ישו הקטן , ציורי שמן עם מסגרות זהב של פורטרט פלמי ; ציור אימפרסיוניסטי ; ונציגי המאה - 20-ה פאבלו פיקאסו ודן פלבין - בעבודת ניאון . האירוניה היא , שאספן האמנות הוא לא אחר מאשר ילד אפריקאי , היושב באוהל על פדסטל לבן . עבודה נוספת האוצרת בחובה ביקורת חברתית , על אף היותה עשויה מחרוזים , השתלשלה בגובה 5 מטרים מתקרת ה"האל טוני , "גארנייר פרי יצירתו של האמן הטייוואני דין א-מיי . [ Dean E-Mei ] שם העבודה : "אל תמהר , היה סבלני" Don't ) 120 . ( Rush , Be Pat ient אלף חרוזים במשקל כולל של 450 ק"ג ארג האמן לכדי צורה מלבנית של שטר כסף , ועליו מותווה הסכום , 1000 ללא כל זיהוי לאומי . במרכז - דיוקנו של Tchang Kai-chek ובתחתית כיתוב באנגלית : . "CASH MY CHECKS " זו אינה אלגוריה . כך חשבו גם בשגרירות סין במרסיי , כשמשלחת מטעמם הגיעה לליון יום לאחר תליית העבודה וביקשה להסירה כיוון שהיא פוגעת ברגשות העם הסיני . העבודה נותרה על מקומה . ומהי אקזוטיקה ? האוצר יחליט ויאשר ! סיזן לנדאו - אוצרת ראשית לאמנות עכשווית במוזיאון ישראל , ירושלים המיצב מבטא בצורה מקסימלית מה שקורה היום באמנות - המיצב הוא ) GESAMTSKUNST אמנות כוללת ) המפעיל חלל ואת האובייקטים שבתוכו - יש במדיום הזה מורכבות רבה והרבה אתגרים . עבורי זהו הביטוי התלת-ממדי באמנות היום . Orlan ( Photo : B . Adi Ion )

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help