sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

" גוד ל הוא לא ענ יין פיזי " רחל סוקמן ברצלונה ג'אומה פלנסה " הגעת לסטודיו בזמן הגרוע ביותר אחרי תערוכה גדולה . בדיוק סיימתי תערוכה במוזיאון רנה סופיה במדריד וכל העבודות החדשות נמצאות עכשיו בשלבי אריזה , בדרך למחסן שלנו בטרסה . העבודות החדשות ביותר הן עבודות ניפוח הזכוכית העטופות בבדי / אומר ג'אומה פלנסה שאותו פגשתי בראשונה בתל אביב , לאחר שהודיע לי בשיחה טלפונית שהוא מגיע ליומיים והיה מעוניין לראות את ה"משרד" שעליו שמע בפריז . בפעם השנייה נפגשנו בסאשה , הסטודיו של אלכסנדר קלדר , שם שהה פלנסה בקבלו את המלגה היוקרתית לאמנים נבחרים לשהות בת שישה חודשים . באתי אז לראות את התוכניות למיצב . "משרד"ב ואז בדצמבר 1996 הציג פלנסה את המיצב Close up ב"משרד בתל אביב" ( ראה כתבה בטרמינל מס . ( 2 וביוני האחרון ביקרתי בראשונה בסטודיו שלו בברצלונה . אתה יכול לתאר לי את האי זור שבו ממוקם הסטודיו שלך ? זה איזור שנמצא בחגורה התעשייתית של העיר ואני מאוד אוהב אותו . היחסים עם השכנים שלי כאן מצוינים כי הם כולם אנשי תעשייה ואני אוהב את המנטליות שלהם . יש להם חשיבה מאוד נקייה ויכולת מדהימה להציע תמיכה ברגעי משבר , יש להם המון כישורים טכניים . הם אמנים ? הם טכנאים . יש לי טכנאי לאבן וטכנאי לזכוכית ועוד בחור שיודע קצת על כל דבר , ובמיוחד על שכירת מודלים . נכנס לכאן הרבה אור יום יש כאן אור מעל ומעבר לנדרש . זה נפלא . זה חלל מאוד מואר , אבל האור הוא כמו מאגמה . אתה צריך ללמוד לחיות אתו . זה מין מקום שהכול אפשרי בו . אתה יכול אפילו ליצור סוגים שונים של אור לרגעים מסוימים . כשאתה בוחר לעצמך סטודיו , מהן הדרישות שלך ? יש לי אובססיה למקומות שקרובים לשדה התעופה . אני אוהב שדות תעופה ואני אוהב לנסוע ולטייל . אני לא מאמין בתפישת הסטודיו כחלל אינטימי . המקום הכי אינטימי מבחינתי הוא האני הפנימי שלי , וזה אומר שאני נמצא בדרכים עם הסטודיו שלי , עם המקום שבו כל הרעיונות שלי , כל המחשבות שלי , כל החלומות שלי יכולים להפוך למציאות . אתה יכול לתאר לי חללי סטודיו אחרים שבהם עבדת בעבר ? עבדתי בהמון חללי סטודיו במשך חיי . כשגרתי בברלין , למשל , הסטודיו שלי היה ממוקם במרתף . בבריסל גרתי בבית-כפר ישן והסטודיו שלי נמצא בלב היער . בסאשה היה לי סטודיו בכפר , באיזור פראי ומופלא . זה היה הסטודיו של אלכסנדר קאלדר , שהיה בבעלותו עד שהגיע לגיל , 70 אבל הוא מעולם לא השתמש בו באמת . זה היה מדהים להיות בסטודיו הזה . רוחו של קאלדר שרתה שם בכל מקום . זה היה נחמד , כי אף פעם לא הרגשתי שאני לבד . ספר לי על הפרויקטים שלך בישראל . נדמה לי שהפרויקט במשכנות שאננים די מעניין . זה מעין המשך של קו מסוים בעבודה שלי : קרני האור הניצבות מנסות תמיד לחבר בין השמים לבין האדמה . זו אובססיה שהיתה לי מאז ומתמיד . התחושה שאנחנו זקוקים לגשרים אנכיים שיחברו בין שמים וארץ . בפעם הראשונה יצרתי גשר כזה בצרפת , 1991-ב 1996-וב יצרתי גשר נוסף בניו קאסל . אלה היו הגשרים הראשונים שלי מן הסוג זה . תמיד חשבתי שירושלים היא מקום יפהפה לחיבור , כלומר ליצירת גשר ניצב בין שמים וארץ . הפרויקט נמצא עכשיו בשלבי הכנה . הוא עשוי מקורת עץ גדולה . ממדיו הם בערך 7 x 7 מ ' , עם ספסל ישיבה מעץ מכל אחד מצדי הפלטפורמה המרובעת . האם האור יבקע מן המרכז ? כן . במרכז יהיה חור , משום שמתחת לפלטפורמה ישנו חדר בקרה . זהו מעגל מפלדת אלחלד והאור בוקע מתחתיו . זה נפלא כי הוא מקרין אנרגיות מדהימות . האור מגיע לגובה של כשני ק"מ . איך מודדים גובה כזה ? יש חברות שמתעסקות בזה . אנחנו מודדים גם את מידת היובש באוויר . האם הפרויקט אמור להיראות רק בלילה ? כן , זה הרעיון . היופי של הגשר טמון בכך שהוא מופיע ונעלם . איד היית מגדיר את אמנות המיצב ? אני מתכוונת למיצב כמושג המתייחס לסוג האמנות שהיה פופולרי מאוד ב 20 השנים האחרונות - אתה חושב שעדייו קיימת אמנות כזו ? מעולם לא האמנתי במושג הזה , גם כשהוא היה מאוד אופנתי ; אני לא מאמין בהשקעת מאמצים אדירים באופן שבו מוצגת העבודה . אבל אני חושב שזה נפלא שאנשים עשו ועודם עושים אמנות . או הד מרומי - אמן , חי ויוצר בתל אביב ברובד הכי פשוט , מיצב זה תגובה לחלל , לריק nr . ( Void ) יכול לבוא מכיוון התיאטרון , מכיוון הפיסול כמו גס מפרפורמנס ( מיצג ) - זו התרחשות טוטאלית . קשה לבצע מיצב בלי שיתוף פעולה טוב בין האמן לאוצר וזה לא תמיד קורה בפועל . אס רוצים לעסוק במיצב בצורה ך רצינית צריך להתחיל לברר איזה קודים של פעילות אפשריים בין האמן לאוצר . /

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help