sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

צ י סינג עם שותפים מזדמנים מירב הימן ^ 1972 m בוגרת המחלקה לצילום בצלאל , 1998 חיה ועובדת בתל אביב הדס מאור הגלריה בבורוכוב , אוקטובר . 2000 במרכז החלל שולחן עבודה רחב שעליו ניצבים מחשב , מסך , מקלדת , מדפסת , מצלמת וידיאו קטנה ושאר ניירות עבודה . מעבר לשולחן , על הקיר שבקצה החלל , הקרנת ברקו גדולה - הכפלה של מסך המחשב המצוי בפעולה . על המסך , ועל הקיר באותה שעה , תחלופת דברים משתנה . למשל , צ'טינג בין חונקת כמרים לבין קופיף מחפש משמעות . על קירות החלל , דימויים מצולמים , שבהם נראים זוגות של אנשים במצבים שונים , כאשר בכולם ניתן לאתר דמות נשית מסוימת החוזרת ומופיעה . במשך חודש ימים , במהלך אוקטובר , 2000 תשהה מירב הימן בחלל הגלריה בבורוכוב מדי יום . בין השעות 12 בצהרים ועד שמונה בערב , היא תשב במרכז החלל , על-יד השולחן , גבה אל היוצאים והנכנסים , ותעסוק באופן רציף ומתמשך בצ'טינג אקראי עם שותפים מזדמנים מן הרשת . הקרנת הברקו על קיר הגלריה תאפשר לשוהים בחלל לא רק להציץ מעבר לכתפה של הימן , אל עבר מסך המחשב , אלא גם להיחשף למהלך הצ'טינג כולו בזמן אמת , הן כאינפורמציה משתנה והן כתמונה חיה על קיר החלל . על קירות הגלריה הנוספים תוצג סדרת תצלומים של גברים ונשים שעימם נפגשה הימן בעקבות צ'טינג קודמים . אלה הם גברים ונשים שאותם הכירה ברשת באורח וירטואלי , באמצעות שמות בדויים , ואשר נעתרו לבקשתה להיפגש לצורך צילומים . במסגרת המפגשים הממשיים עימם , ביימה הימן סיטואציות אינטימיות , אבל לא בהכרח רומנטיות . היא נפגשה עימם לארוחה , לערב , לשהות משותפת . פעם במסעדה , פעם בדירה ריקה , פעם בביתה , כאשר מידת החשיפה של הדמויות היא פונקציה ישירה של האינטראקציה שנבנתה במהלך המפגש , למעשה , במסגרת המפגשים מחקה הימן דינמיקות אנושיות מוכרות . היא משחקת תפקידים שחוקים , משכפלת סטריאוטיפים לעוסים . אלא שהדינמיקות האנושיות המיוצרות מוגבלות לזמן נתון , לדמויות אלמוניות , ולהדגשה המובלעת של אלמנט האקראיות , הדרמה וההעזה מצד המשתתפים השונים בהפקה . אין במפגשים אלה תקווה לזוגיות . אין לנפגשים עבר , אף לא עתיד , קיימת רק החוויה . סיטואציה מוקצנת , אקסצנטרית , הבוחנת את העימות בין אנונימי לאינטימי , בין דמיון למציאות , בין טקסט לבין דימוי . עבודתה של הימן עוסקת במציאות וירטואלית , ואולי בווירטואליה מציאותית , מהפכת את הקישור הלוגי הקיים בין השתיים , ומנסחת אמירה מחודדת ונוקבת על הוויה ותקשורת אנושית בתחילת האלף השלישי . ici'a ארלריך אוברי 0 ט נולד בציריך , שוויץ , 968 י . וזי ועובד בפריז . מאז , 1993 משמש כמנהל התכנית Musee d'Art Moderne de la Ville de Paris- * Migrateurs ובאוצר המוזיאון בהקמה בוינה . בוזודשים האתרוגים מסתמנת בסצינה האירופית פעילות קדחתנית הולכת ומתרחבת של שתי קבוצות בין-תחומיות צעירות מאיטליה : . M 2— \ Stalker הפרויקטים האורבניים של שני הקולקטיבים משלבים ארכיטקטים , אדריכלי נוף , מדענים , אמנים ואנשי מקצוע רבים אתרים . הפרויקט הנוכוזי של קבוצת Stalker נקרא 'קסנוביה , עיר של זרים' , { Xenobia , City of Strangers ) והוא "פרויקט העוסק באנרגיה הפנימית הגלומה בעיר הגדולה , המעוררת שיתוף פעולה עם נוודים , מהגרים , עוברי אורת , נזירים נודדים , צופים , . "תיירים נקודת המוצא לפרויקט זה עם "גבולות לא שקטים" ( מינה אלכסנדר ) היתה , Campo Boario אתר ייחודי ברומא . פעולות ההתערבות האורבנית של Stalker אינן זקוקות למזמין . הן מתאפיינות בארגון-עצמי וע ושות שימוש במקום "שאין בו צורך לשחזר טאבולה . "רסה במקום הלוח החלק מזהים Campo Boario- * Stalker את הצורך באינטראקציה קשובה ומגיבה עם ההקשר הקיים . פעילותה של הקבוצה מוסיפה רבדים של צמיתה ושינוי למארג הדינמי והמורכב של העיר . Campo Boario הוא שטת ריק רתב-ידיים ברומא המשמש לקיום אירועים מיוחדים ומנוכס בהזדמנויות שונות על-ידי קהילות שונות . הפונקציה שהוא ממלא משקפת את התעניינותה של קבוצת Stalker במרחבים ריקים שננ . טשו ו / או כאלה המצויים בתהליך של שינוי ותמורה . פרויקט Campo Boario הושק עם פתיחת הבינאלה לאמנים ים תיכוניים צעירים באיזור מטאטויו הסמוך . בשלב ראשון הפכו Stalker באופן זמני את "כיכר בוריו" ל"כיכר , "כורדיסטאן ואפשרו חילופי רעיונות עם הקהילה הכורדית ברומא . אחד האירועים ה חשובים שארגנו Stalker בחודשים האחרונים Campo Boario- * התקיים ב לו בנובמבר : תערוכתו של אסאקו איוואמה ( iwama ) שיצר סעודה חגיגית בשיתוף עם . Stalker איוואמה הוא מייסד , PopUp Caf e אתר נודד שבשנים האחרונות פלש למרחבי הביניים האורבניים בטוקיו עם מופעי חוצות , ארוחות , כנסים . בדומה לעמיתיהם חברי A 12 הפועלים במתחם שבין זי נבה למילאנו Stalker , מפתחים מעבדות למחקר אורבני המתמקדות במרחבים הבין-רקמתיים של העיר . עיסוק זה בחללי הביניים העירוניים והגישה הבין-תתומית מחברים דור חדש זה לאדריכלים הניסיוניים של שנות ה- , 60 דוגמת סדריק פרייס ואף לאדריכלים שפעלו לפניו , דוגמת אליסון ופיטר סמיתסון . בראיון שהתקיים אתו לפני שבועות מספר אמר סמיתסון כי מרחבי הביניים העירוניים והחללים הבין-רקמתיים חשובים עתה יותר מתמיד : "אני סבור כי הדבר המכריע שיש לעסוק בו עתה הוא מרחב הביניים . רוב העולם הוא בבחינת סיוט . בחורף שעבר עבדתי במונטריאול , והנסיעה משדה התעופה הבינלאומי אל העיר חלפה על-פני שרשרת של מפעלי תעשייה , מקבצי בניינים ... זה לא ייאמן . וזה קרה כל כך מהר : תוך 20 שנה , הדור הזה כמעט מתה מעל פני האדמה את מושג האדריכלות . אבל אין כל התייחסות לקולקטיבי , למרחב הביניים : כל המבנים נבנים כאילו אין דבר זולתם" ( פיטר סמיתיסון בראיון עם מחבר מאמר זה . ( לאתר שסיימתי לכתוב טקסט זה , הזדמן לי לראות את עבודתה של , Cliostraat קבוצה מעניינת נוספת הפועלת באיטליה , וראויה למאמר נפרד . — Sister of Mercy , 2000

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help