sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

שאינך מכיר ? חוסר הידע של יהדות בסיסית זועק ומשווע לתיקון ולהשלמה . רבים מבני העם היהודי אינם מכירים את עיקריה של האמונה היהודית , הם אינם יודעים מה מכיל נרתיק המזוזה או מה כתוב בפרשיות התפילין . הם אינם יודעים לברך את ברכת המזון או את ברכת העלייה לתורה , ואף מתקשים באמירת . "קדיש"ה המשנה והתלמוד , י"ד חלקי ה"יד החזקה" של הרמב"ם וארבעת חלקי ה"שולחן , "ערוך עלומים , טמירים ונסתרים מתודעתו של רוב הציבור בישראל . מצב זה מחייב הקמת גשרים כדי לגשר על פני התהום הפעורה . יומיים בטרם התמוטט ראש ממשלת ישראל , אריאל שרון , התמוטטות ממנה לא התעורר עד היום , הוא התקשר אלי כדי להעלות נושא זה . כשעה לפני הדלקת נרות בערב שבת היה הדבר . "אני נכנס לצינתור בראשית השבוע הבא ואשהה יום אחד בבית החולים . עם שובי לעבודה למחרת , מבקש אני ליצור עמך קשר ולקבוע פגישת עבורה בנושא כאוב שמדאיג אותי ביותר . בנוסף לבעיות הביטחון והכלכלה יש לנו שתי בעיות מהותיות , והן : הניתוק בין יהדות התפוצות לבין מדינת ישראל , והניתוק של הנוער מן המסורת היהודית . אם חלק גדול של הנוער יודע כי 'מעריב' הנו שם של עיתון יומי ואינו יודע כי זו תפילה יומית שנאמרת בכל ערב זה אלפי שנים , אז יש לנו בעיה" - דברי אריאל שרון . הטלפון לתיאום הפגישה בין שנינו בשני הנושאים הללו מעולם לא צלצל . נפרדתי ממנו בשיחה זו באיחולי "שבת שלום" ו"רפואה , "שלמה ולא ידענו אז כי היתה זו שיחתנו האחרונה . עד היום מפליא אותי כושר הראייה של מצביא דגול , אשר דואג לא רק לבעיה האירנית , ליחסים עם סוריה , לשאלה הפלשתינית , לארגוני הטרור , לפער החברתי ולכל בעיות הפנים , אלא חושב על הצורך בהידוק הקשר בין ישראל לתפוצות ובהקמת גשר בין הנוער למורשת היהודית . ספר זה מנסה לסייע בהבנת ערכי היהדות ומורשתה ברוח תפילתו של שליח הציבור בראש השנה : "יוצרי , הבינני מורשה להנחיל" - הפילה לקב"ה כי ייתן לי את הבינה הדרושה להנחיל את המורשת לדורות הבאים . הורתו של הספר בעשרות שנים של הוראה , של חינוך והסברה בבתי ספר , בתנועות נוער , בארגונים חברתיים , במחנות צה"ל , בהתיישבות העובדת , בקמפוסים של אוניברסיטאות ומכללות בארץ ובחו"ל , בתקשורת הכתובה והמשודרת

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help