sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הסובייקטיביות עם הנרטולוג ההיסטוריוגרפי המתיימר לחשוף אמיתות אובייקטיביות , הריני בחזקת האדם הסובל מגירוי בעורו וממשיך להתגרד אף כשזה מזיק לו . ואולם מתוך אמונה עמוקה כי המגמה הפסיכו עממית - שם צמח הנרטיב מתוך מסורת הסיפור שבעל פה - היתד . הישרדות קיומית , אני חש מחויבות להיאבק באלה הפועלים בניגוד לאזהרתו של ניטשה בשם הססמה : "תחי האמת אף אם ייפגעו . "החיים אם בחלק א' אני יוצא מתחומי ובכך ייתכן שמוציא אחרים מכליהם כדי לטעון שהמתודה ההיסטוריוגרפית והביוגרפית סובייקטיבית ביסודה בגין שורשיה ברומנטיקה , מניה וביה אני מתעמת גם עם נטיות מחקריות מסוימות במדעי החברה . כך , אס אצליח לשכנע את הקורא שההכשר שניתן להיסטוריון כמי שמסוגל להבין את הלך המחשבה של דורות קודמים נדלה בחלקו הגדול מהמושג האסתטי פסיכולוגי " , "אמפתיה שהוא סובייקטיבי לחלוטין , אזי אני מבקר בעקיפין גם את השימוש הפרוץ שנעשה במונח מעורפל זה בעגה הציבורית ובמדעי החברה . ואולם דומני שהצרות האמיתיות אורבות לי בחלק . 'ב בחלק זה - שנועד לשכנע את הקורא שהעוצמה המואצלת על המושג "נרטיב" פגומה , שכן מושג זה מתייחס בעיקר לסיפור שאדם או חברה מספרים על עצמם , בשעה שהמושג "אגדה" הוא שמתייחס לסיפור שאחרים מספרים על - ... בחלק זה אני מתעמת בעצם עם היסוד האגוצנטרי האינדיבידואליסטי שממנו צמחה החשיבה הנרטיבית . מכוח הטענה שאין די שהחסיד יחלום שהוא הפך לאדמו"ר בלי שהחסידים האחרים יחלמו עליו את אותו החלום בדיוק , אני טוען שללא האגדה המעניקה את האישור החברתי לסיפור חיים , לנרטיב יש ערך מצומצם . בהקשר זה אני טוען ש"אגרות מהלכות" אינן שמורות רק לטיפוסים " כריזמתיים" נדירים , משום שתכונה זו ניתנת לרכישה לפחות בחלקה , והיא תלויה יותר בתהליך החברתי של "עשה לך . "רב אם יריתי אפוא חצים גם בחסידי הכריזמה בהאשימי אותם במיסטיפיקציה של בני תמותה רגילים , הרי בכך פיזרתי לפחות את שיבושי הביקורת של " הבחור הזעצער" באופן שוויוני בין ההיסטוריונים למדעני החברה . ואולם בנקודה זו אני מזמין את הקורא לעלעל גם בחלק ג' של ספר

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help