sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

לאשרות שהייה בברסלאו ( וורוצלב , ( אז בגרמניה - משום שהתמחה בלשונות המזרח כערבית , עברית ויוונית . כך הוא הדפיס את עבודות הדוקטורט של רבים מהרבנים הדוקטורים שסיימו את לימודיהם בסמינר התאולוגי היהודי בעיר זו . אהבתו לספרים היתד . גדולה כל כך , עד שגם בימי המצוקה של מלחמת העולם השנייה הוא השקיע מכספו בהדפסת ספריהם של הוגים ומדענים בבית הרפוס הקטן שלו בירושלים , אף שכפליט שברח מגרמניה הנאצית הוא עמל קשות כדי להתפרנס בקושי . אבי המנוח , שבערוב ימיו חזר לעבודת העריכה וההגהה לאחר שפרש מבית הדפוס , היה התגלמותו של הסדר התלמיד החכם , שתיקוניו התקבלו "לעד ולעולמי . "עולמים אך אנו הבנים , שלמדנו להגיה לפני שלמדנו לקרוא , נשארנו תמיד בבחינת "אל תדון את חברך ( ואת אביך ) עד שתגיה . "למקומו ואמנם , אחי הבכור לייזער הגיע לדרגת מגיה ותיקן תיקונים חשובים שנעלמו מעיני המחברים . ואולם אני , שבזכות עבודת הסדרות זכיתי להתוודע לשמותיהם של 4 גיבורי תרבות כמו פרויד ושפינוזה , מזדהה כיום עם "הבחור הזעצער" שבי , כאשר אני כותב ספרים שמתפרשים על פני תחומים רבים שלא רכשתי בהם מיומנות פורמלית . ואכן , ייתכן שאת עסוקי ה"בפייתי" בהיפוך מילים בדי לחלץ מהן משמעויות חדשות לחיים , יהיו שיפרשו כמעין גלגול של "הבחור הזעצער" שהייתי בימי נעוריי . מכיוון שבספר זה אני מנסה לראות במתודה המנחה את עבודתם של ההיסטוריונים ומדעני החברה תהליך סובייקטיבי שאני מכנה , "מרכוז" גם בתג הזהות שלי כ"בחור הזעצער" אני רואה מהלך סובייקטיבי כזה . הווי אומר , אם אני טוען שעצם בחירת נושא למחקר משקף תהליך סובייקטיבי שבהשפעת "תקינות פוליטית" עכשווית "ממרכז" עתה את מה שהיה בעבר בשוליים , אזי אני מודה שגם את חווייתי כ"בחור הזעצער" אני ממרכז באופן רטרואקטיבי . וכך , במקום לכתוב ספר אפולוגטי שכותרתו "בשבח , "הדילטנטיות אני אקבל באהבה הטחות ביקורת בסגנון "מה מבין הבחור הזעצער" "הפסיכולוגיסטי" בהיסטוריוגרפיה , בארכאולוגיה או בספרות . אך אני מקווה שבקריאה שנייה ושלישית אזכה גם לקורטוב של הילת הסדר שהפך את ה"קוסמי" ל"קומי" ותיקונו התקבל אם לא "לעד ולעולמי , "עולמים אז לפחות עד שיקום "הבחור הזעצער" הבא שיתקן את תיקוניי .

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help