sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

בוחן את הבניית זהותם של חיילים לא קרביים , וטוען שקשר הרמוני בין גבריות , צבא ואזרחות מתאים לתיאור הקבוצה ההגמונית , אך דווקא מחאה נגד שיח הגמוני זה והבדלים אתניים ומעמדיים הם המכריעים בכינון הזהות הגברית והאזרחית של חיילים לא קרביים . דני קפלן , במאמרו "הבניית רגשות של לחימה כאתר מרכזי של 'לאומיניות , '" תורם מבט נוסף אל ריבוי הזהויות הגבריות בצבא . באמצעות המושג "לאומיניות" ( לאומיות ומיניות ) שהוא טובע , הוא מנתח את הרגשות הגבריים כמרחב דגקי לאומי הכולל קשת רחבה של רגשות המעוגנים ביחסים הפוליטיים , החברתיים , האישיים והאינטימיים בין גברים - מה שנהוג לכנות יחסים הומוחברתיים . לטענתו , לקישור בין לחימה ותשוקה מינית יש תפקיד מרכזי בהבניית רגשות של לחימה , רגשות המתווכים באמצעות העיקרון של "אחוות . "הלוחמים גם סביב המיניות , כמו במישור של ניהול התוקפנות , הארגון הצבאי הולך על חבל דק בין הצורך לשמור על רף גבוה של תשוקה לבין הצורך לשלוט בה ולממשה רק בפעולת הלחימה . חיים נוי , ב"סיפורים של גבריות הגמונית : גוף ומרחב בסיפורי תרמילאים , "ישראליים בוחן מרחבים חדשים שבהם מתכוננת זהות גברית ישראלית . הוא מנתח את הגבריות הישראלית במפגש שבין גבריות , גוף ומרחב , כפי שהם משתקפים מסיפורים של גברים ישראליים צעירים שהשתתפו בטיול תרמילאי . לטענתו , הגבריות הישראלית ההגמונית מגולמת בגופם של התרמילאים , במרחב שגוף זה נע בו , ובמשמעות היחסים העולה מפעילות הגוף במרחב . מסעות רגליים באזורים כפריים והרריים במזרח הרחוק נעשים לפרקטיקה צבאית טיילית קולוניאליסטית , שבמסגרתה מרחבי התיור והגוף המטייל נהפכים לאתר נוסף ל"כיבוש" ולביטוי הגבריות הישראלית . זהות מתוך "זרות" נבחנת על ידי דניאל מונטרסקו , במאמרו העוסק ב"הבניות תרבותיות של גבריות ערבית . "ביפו מונטרסקו פורם את הרטוריקה המציגה "שפת גבריות" אחידה בקרב גברים פלסטיניים ביפו , וחושף את המאבק התרבותי המתחולל בין שפות שונות המשקפות את המתחים הפוליטיים התרבותיים המתקיימים במרחב המגדרי והעירוני . הוא מסתייע במושג הזרות הזימליאני כדי לנתח מתחים הקשורים לעמדתם הסתורה והרב משמעית של גברים פלסטיניים כלפי מוסדות המדינה , כלפי השכנים היהודיים , כלפי עירם וכלפי זהותם שלהם . מתחים אלה משלבים ניכור ושיתוף , ריחוק וקרבה , איבה וידידות , ומכוננים מסגרת פוליטית ותרבותית מורכבת המשפיעה גם על תפיסות של מגדר ומשפחה וגם על הזהויות הגבריות השונות . ניצה ינאי ורותי ליפשיץ אורון מנתחות את נסיונות הפיוס בין דתיים וחילונים לאחר רצח רבין . ב '" צו פיוס' - השיח האלים של מתינות" הן מצביעות על הבעייתיות שבשיח הפיוס הישראלי הצומח מתוך פוליטיקה של חרדה . לטענתן , מאחורי הדיבור על מתינות , הבנה והקשבה עומדת , באופן פרדוקסלי , רוח אלימה . קבוצות הפיוס בין חילונים לדתיים מייצגות פוליטיקה של קונסנזוס לאומי הנתמכת מוסרית וכספית על ידי המדינה . הפוליטיקה של "צו פיוס" מנסה לשחזר חמקמקות משפטית , פוליטית ותרבותית , במסווה של מתינות והידברות , על מנת לייצב מחדש את גבולות הלאום . לעומת השיח הבנוי על עיקרון של קונסנזוס ( לאומי פנימי , ( החוקרות מציעות לעבור למסגרת של נדיבות ופוליטיקה של ידידות אשר פותחת מרחב ציבורי לפרקטיקות מכלילות ומגוונות . הן רואות בתחושות ההיברידיות "גם וגם" או "לא ולא" ( וכל מה שביניהן ) פוטנציאל לשינוי האלימות .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help