sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

המזרח הקדמון , ועם זה הם לובשים כאן צורה סגולית שיש בה משום חידוש מהות . כיצד סולם הדימויים והכיסופים' המתקבל ממזיגת שני המוטיבים האמורים , מתחיל להתגלגל באסכאטולוגיה' זה נושא הכרך השלישי , המקפל בתוכו את הביטוי הראשון למתח האםכאטולוגי ; נושאו השני הוא היחס בין מל כות עם למלכות עולם של ה / שהוא הביטוי השני למתח האםכאטולוגי ; ונושאו השלישי והאחרון הוא גלגולי הדמות של האישיות המשיחית עד למסתורין של ישעיהו השני , שבעיון בהם יסתיים הספר — אף בהם אתה מוצא אחד הבי ט > יים למתח האסכאטולוגי . הביטוי הרביעי למתח זה , זה שבין השלמתה של הבריאה לבין ייסודו של עולם חדש שיעלה מתוך ביטולה של הבריאה הקיימת , מוצאו מן התקופה הבתר גלותית , ולפיכך הוא חורג ממסגרתו של ספר זה . מטבע העניינים הוא שבתחום הביסוס הבלשני ניתן יהיה לראות את הספר , לפי העמדה שהוא נוקט בכרך הזה בבעיות הםפרותיות ביקורתיות , בעיקרו כתרומה לבעיית ה'אלוהיסט' או ה'אלוהיסטים / כאן איני יכול לומר אלא ברמז בלבד , מה בעיה זאת בעיני . אין אני יכול , אמנם , להאמין בכתב יסוד רצוף אחד שניתן לבודדו , ושיאה לו השם , 'אלוהיסטי' וכל הראיות לדבר אינן מוכיחות לדעתי אלא על קיומם של פרקים וקטעים , מהם גדולים ומהם קטנים , שונים אלו מאלו בסגנונם שינוי ניכר ; אף על פי כן ההבחנה בין המקורות יי ואי כשני דפוסי יסוד גדולים בעיבוד המורשה ( שאלה בפני עצמה היא , עד כמה יש צידוק לסימנים אלה : אני רואה להם , כפי שאנמק במקום אחר' צידוק מוגבל מאוד בלבד ; ואגב אורחא , אף זה אינו נראה לי שא' הוא ממקור אפרים לעומת המקור יי מארץ יהודה ) היא בעיני בבחינת תגלית ששוב אין להתעלם ממנה >• . דפוסים אלה שאמנם אין עניינם מקורות אלא זרמים שבספרות' מוצאם משני חוגים הנבדלים זה מזה הבדל חברתי ורוחני : יי מקורו בחוגי מאספים , משוררים וכותבי דברי הימים מאנשי חצר המלכות , המלכות הקדומה ברובם , אנשי תרבות אבל ששים אל אגדות , מסורים בלבם למורשה הדתית , אבל נת 3 השווה גם את מאמרי 'בעיות ספר בראשית' MGWJ ' כרך פ ' ( 1936 ) עמ' 81 ואילך ( תוספת למהד' ב . ( ( בעברית : דרכו של מקרא , עמ' 310 ואילך . — המתרגם . ( 4 כיוזן שפ 1 לץ בספר , 8 'ay , Volz-Rudolph , Der Elohist ah Erzdhler ( 1933 ) מוצא במשפט זד , סתירה מסוימת' רואה אני להעיר לשם הבהרת העניין , שלסימון אני רואה צידוק מוגבל בלבד , באשר לדעתי שניות בינויי האלוהים לא תצלח כסימן היבר להפרדת כתבי מקור' ואך במידה זעומה תצלח כסימן היכר להפרדת מסורות ועיבוריהן של מסורות . השווה לעניין , U . Cassuto , La questione della Genesi ( 1934 ) עמ' . 92—1 ( תוספת למהד' . ( 'ב

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help