sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

מוכן להכיר בה , להגדיר אותה ולפנות אל אנשים מתאימים שיוכלו לסייע לי . ״ שימוש בהומור . הקהיה שיטתית — טכניקה חשובה החושפת את המטופל באופן הדרגתי ומבוקר לגורם המאיים עד להחלשתו או אפילו ביטולו המוחלט . הספר שלפנינו עוסק בחינוך להכוונה עצמית ולמסוגלות עצמית , למרות שאינו מזכיר כלל מושגים אלו . מסוגלות עצמית היא תפיסתו של האדם לגבי יכולתו לבצע התנהגות מסוימת או להשיג הישג מסוים . מסוגלות עצמית היא רכיב אחד בתוך מושג ההכוונה העצמית הכוללת גם מודעות עצמית , זיהוי והבנה של כוחות , זיהוי והבנה של מגבלות , זיהוי תחומי עניין וזיהוי ערכים אישיים . בספר שלפנינו מתמודד המחבר עם מתבגר המאופיין , בנוסף ללקות עצמה , בצבר של מחשבות בלתי מסתגלות שאינן מאפשרות לו להתמודד כראוי עם קשייו . התלמיד מגיע לטיפול ללא תקווה לשינוי . כישלונותיו אצל מטפלים קודמים אינם מותירים לו תקווה . מנקודת מבטו , המטפל הוא האחראי למציאת הפתרון עבורו , ובית הספר הוא מקום בעיתי ומיותר שבו חווים כישלונות על בסיס יום יומי . המתבגר ״חבול״ ממטפלים קודמים שהזינו אותו באמונות כזב לא ריאליות שערערו לחלוטין את נכונותו להתמסר לטיפול . ״על מה אתה מדבר ... ? בסך הכול אמרתי משהו הגיוני ופשוט , אני לא ילד קטן שאתה צריך לתת לי מחמאה על כל שטות שאני אומר . אמרתי לך שאני מכיר את כל הטריקים האלו . ״ ״אבל אני לא רוצה שתסחט ממני כל מיני הבטחות . נמאס לי מזה״ התלמיד ממורמר משיטות של העדפה מתקנת . ״היו לי כמה מורים שנתנו לי ציונים יותר גבוהים ממה שהגיע לי״ בין המחשבות השגויות המאפיינות אותו ניתן למנות . הכרה שגויה של משמעות הליקוי —

מודי ברודצקי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help