sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

לבין הישגי כיתתו . הוראה מסוג זה מחייבת טיפול בתלמיד כמכלול . על המטפל לזהות את הקשיים , את מוקדי החוזק והחולשה שלו , וכן עליו להתמודד עם תופעות , כמו פסיביות והערכה עצמית נמוכה . יוצא מכך שטיפול מוצלח , בנוסף לשיפור בכל מקצועות הלימוד , גם מקרין הקרנה חיובית מאוד על שיפור התדמית העצמית , ולא אחת הוא מוביל לשיפור ביחסים במשפחה ואף בחברת בני גילו . במציאות הקיימת מתרכז המאמץ הטיפולי בפעילויות התפיסתיות ואינו מותיר משאבים מספיקים לעיסוק בקונפליקטים הרגשיים של המטופל ובשאלות רבות חשיבות , כגון : תחומי עניין או מוטיבציה . מורים להוראה מתקנת אינם רואים בתחומים אלו נושאים בדרגת חשיבות גבוהה בסולם העדיפויות הטיפולי ואינם מודעים להשלכותיה של ההזנחה הרגשית הגורמת לעיתים קרובות לכישלון התהליך הטיפולי כולו . הטיפול הרציונאלי אמוטיבי ( רציונאלי רגשי ) מבית מדרשו של אלברט אליס שפותח וגובש ע״י תלמידו וממשיכו , אהרון בק , עוסק בהשפעה שיש למחשבה על הרגש . הרעיון הוא עתיק יומין ומקורו בפילוסופיה הסטואית , לפיה האדם הוא תוצר של מחשבותיו . לפי גישה זו , תגובותיהם הרגשיות של בני אדם לאירועים אותם הם חווים , מושפעות באופן ניכר ע״י מחשבותיהם . תהליך זה הינו הדדי : המחשבה משפיעה על הרגש , ומאידך גיסא הרגש משפיע על המחשבה . כאשר אנו מדברים על מחשבות , אנו כוללים בכך גם אמונות , שאיפות , רצונות וציפיות . כל אלה ישפיעו על הרגש , וממילא גם על התגובות של האדם החושב . רגשות בלתי מסתגלים הם תוצאה של אמונות ותפיסות עולם בלתי מסתגלות , ואלו נוצרות מחוויות חיים קשות ואפילו מטראומות . לחינוך ולתרבות לאורם האדם גדל , השפעה מכרעת על אופי החשיבה . מהן מחשבות בלתי מסתגלות ? כל אחד מאיתנו חווה לעיתים מצבי כעס , שנאה , דאגה ופחד שהם חלק משגרת חיינו ואינם נתפסים כמחשבות בלתי מסתגלות . מחשבות בלתי מסתגלות הן רגשות הפועלים עלינו לאורך זמן בעוצמה המונעת

מודי ברודצקי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help