sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

יש מקום להתמקד בשלושה מאפיינים נוספים העומדים במרכז הדיון בספר זה : הקושי של התלמיד להיות מודע למאפייני הלקות שלו , להשלכותיהם , לתחומי החולשה והחוזק ולחשיבות רשתות התמיכה שעשויות להועיל . במילים אחרות : חלק מהתלמידים מכירים את המושג ״לקוי למידה״ , אבל אינם יודעים באילו תחומי למידה הם עלולים להיתקל בקשיים . חלקם מזהים קשיים , אבל אינם יודעים האם הקשיים אכן קשורים לליקוי או לגורמים אחרים . חלקם אינם יודעים למי לפנות כדי שיוכל לעזור או להקל עליהם . סגנון התמודדות פסיבי שבו עלול התלמיד לפתח דפוס של חוסר אונים נרכש כתוצאה מכישלונות חוזרים ונשנים ואמונה שגויה שאין טעם לנסות , כיוון שכל ניסיון יסתיים בכישלון נוסף . במילים אחרות : אלו התלמידים המתייאשים מלמידה , צופים כישלון בכל תחום ומצפים ל״נס״ שיקרה להם , ובינתיים בית הספר הופך עבורם לסיוט מתמשך . פגיעה בלתי הפיכה בדימוי העצמי של אותם תלמידים הבאה לידי ביטוי במשפטים נפוצים , כמו ״אני טיפש , אני כישלון נצחי״ גם בתחומים שאינם קשורים כלל ללמידה . במילים אחרות , הפגיעה בדימוי העצמי הופכת אותם לתלותיים , לרגישים מאוד לביקורת , להססנים בכל החלטה . הזהות העצמית שלהם הולכת ומיטשטשת , ובנוסף לכך חלקם מביעים חוסר סיפוק מכל המסגרות שאליהן הם שייכים . נוהגים לציין את הכנס באילינוי , שיקגו בשנת 1963 כראשית הטיפול בתלמידים לקויי למידה . בכנס זה השתמש לראשונה סמואל קירק במונח ״לקות למידה״ , שהחליף מושגים שנויים במחלוקת , כמו ״נזק מוחי מזערי״ . לאחר כנס זה הפכה לקות הלמידה למונח מקובל בתחום המחקר והטיפול . בעקבות הכנס הוקמו בעולם ארגונים מקצועיים שהתמקדו בלקויות למידה , נוצרו מסגרות טיפוליות שנועדו לתת מענה לאוכלוסיות אלו , ונחקקו חוקים שנועדו להשפיע על האבחון והטיפול בתלמידים .

מודי ברודצקי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help