sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

ההגדרה הרשמית של משרד החינוך משנת 1992 שמושפעת במידה רבה מההגדרה האמריקאית משנת 1988 מתקנת את העוול שנגרם . מכאן ואילך אוכלוסיית לקויי הלמידה אינה משתייכת לאוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים שיש להעבירם למוסדות חינוך נפרדים , והיא מוגדרת כאוכלוסייה , שלמרות הקשיים הספציפיים ניתן לשלב אותה במערכת החינוך הרגילה . זוהי הגדרה נוחה להבנה שיכולה לעזור לקורא שאינו מתמצא בתחום , להבין לפחות ברמה עקרונית וכללית מהם ליקויי למידה , ומהן הבעיות העומדות בפני המטפל בנערים שאובחנו כליקויי למידה . ״לקויי למידה הם אלה שיש להם הפרעות ספציפיות ברכישת מיומנויות למידה בסיסיות , וזאת עקב שיבושים בתהליכים קוגניטיביים שהבסיס המשוער להם הוא נוירולוגי . יכולתם האינטלקטואלית ממוצעת ומעלה , אך הם מגלים קשיים שונים בתפקודם הקוגניטיבי , ( תחום הכולל את תפקודי השפה והחשיבה , התמצאות במרחב ובזמן , הזיכרון , הקשב והריכוז ( . ביכולתם המוטורית ובתיאום התנועתי תפיסתי שלהם . לרבים מהם יש הפרעות בדרגות חומרה שונות בקשב ובריכוז , ולעיתים קרובות יש להם בעיות בהסתגלות למצבים המחייבים גמישות בתגובות . ההפרעות מלוות על פי רוב , בבעיות רגשיות עקב כישלונות חוזרים ונשנים ועקב התחושה של חוסר אונים , המובילים להתפתחות של דימוי עצמי וחרדות״ . ״המקור הדומיננטי לקשייהם אינו בנכות , ברמה שכלית נמוכה , בבעיות רגשיות ראשוניות ו / או בהשפעות סביבתיות , כגון : הבדלים תרבותיים והוראה לקויה או לא מספקת , אלא על רקע של שיבושים בתפקודי המוח . ״ ( חוזר מנכ״ל מיוחד ( 1992 בנוסף לשלושת המאפיינים המרכזיים והמוכרים של לקות למידה שהם : א . לקות כרונית שאינה נעלמת במהלך החיים . ב . לקות שהיא בעלת מאפיינים ספציפיים וייחודים לכל תלמיד . ג . קשיים בפרגמאטיקה של השפה .

מודי ברודצקי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help