sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

מהתחושה שביסוד הדרך הטיפולית המיוחדת מונחת אינטואיציה חינוכית שאותה , כנראה , קשה לרכוש באקדמיה . במשך שנותיי בהכשרת מורים לחינוך המיוחד והמשלב במכללת ״דוד ילין״ בירושלים ובהוראת תלמידים בעלי צרכים מיוחדים לא זכיתי להכיר את מודי ואת דרך עבודתו . הכרנו לפני זמן לא רב , כאשר באקראי נחשפתי לכתב היד של הספר ״בשביל זה יש אווזים״ . קראתי ונכבשתי בקסם : קסם הפשטות והישירות , קסם האמפטיה המרוסנת , קסם התקווה המודעת לקשיים שאינה יוצרת מקסם שווא . הדרך הספרותית שבה מתוארים המפגשים בספר דומה ל ״דיאלוגים הסוקרטיים״ הידועים של אפלטון . הדיאלוגים בנויים בצורה של שאלות ותשובות . זהו שיח מתמשך , ששפתו פשוטה , מובנת לכל ומזמינה גם את הקורא שאינו בקיא בתחום להתוודע לעולמם של הנערים ליקויי הלמידה . בדיאלוגים אלו , בדומה לסוקרטס , המורה הוא האיש השואל את השאלות , אך בניגוד לסוקרטס אין בכוונתו לבלבל את התלמיד ולהביאו לידי סתירה , אלא להעביר רעיון המהווה למעשה התחלה של דרך חדשה המאפשרת יציאה מהמבוך אל התקווה . הקדמה זו נועדה לחשוף בפני הקורא הבלתי מיומן את הרקע התיאורטיאקדמי לטקסט . מעבר לכך אוסיף תובנות שנוצרו בדיעבד , לאחר קריאת החומר , שעומתו עם המציאות העולה מהדיאלוגים . ההגדרה ללקויות למידה עברה שינויים רבים במדינת ישראל . תחילתה בחוזר מנכ״ל משנת . 1976 הגדרה זו המליצה להעביר לכיתות נפרדות את התלמידים שארבעת המאפיינים שלהלן מתקיימים בהם . מדובר בתלמידים : ״המתקשים להשתלב במסגרת לימודים רגילה בגלל קצב איטי של הלמידה , בעלי ליקויים בריכוז וקשב , ליקויים בקואורדינציה מוטורית ובכושר האינטגרציה הבין חושית״ . הגדרת ראשונית זו , למרות כוונותיה הטובות , גרמה עוול לתלמידים מסוימים , כיוון שלא הבחינה בין תלמידים עם לקויות למידה לבין תלמידים אחרים בעלי צרכים מיוחדים ( כגון תלמידים הלוקים בפיגור שכלי , ( וצרפה אותם יחדיו .

מודי ברודצקי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help