sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מה נגזר מכך לגבי הפרקטיקה של עבודת ההערכה , כשזו מנסה להתחשב ברעיונות של מורכבות ? היא תהיה בעיקרה אינטראקטיבית , דיאלוגית , מכירה ב'אחרות' ומשתמשת בה כדי לעודד חשיבה , פיתוח , תנועה . היא תחתור ליצירה משותפת , אם כי מתוך הכרה בתפקידים מובחנים . היא תחפש קולות שונים ונקודות מבט חלופיות במציאות הנבחנת , ותיתן לכך ביטוי בתוצר . ככל שניתן יהיה התוצר רב ממדי , רב קולי , דינמי . לכן יהיו בה מפגשים עם נמענים שונים לאורך הדרך , וזירות פעולה ובדיקה שונות . היא תתן ביטוי ל'אחרות' הרלבנטית , ותחפש לכך ביטוי גם באופן שבו יוגשו תוצריה בנקודות זמן שונות . היא תבטא רגישות לסביבה ולא תחקור את ' , 'התכנית ' , 'התופעה מושא ההערכה במבודד מהקשר ומהמרחב שבו מתרחשים הדברים . היא תחפש ביטויים שונים , רגעים שונים , מרחבי פעולה ושיח שונים . היא תכיר בכך שהאובייקט הנחקר אחיד וקוהרנטי פחות מכפי שהוא נחזה להיות , ותיתן לכך ביטוי . היא תתייחס למושא ההערכה כמתפתח , כמתבטא בצירופי זיקות , כמשתנה – ולא רק כמהות יציבה וקבועה . ככל שניתן היא גם תחתור להבניה מקבילה של תהליך ההערכה ברוח זו . היא תפתח קשב מיוחד להפתעות , לתפניות , לבלתי צפוי ותביא בחשבון גם אקראיות . תהיה בה צניעות והכרה במגבלה על יכולתה לפענח את המתרחש , כמו גם נכונות לזהות את הנחות המוצא שלה , את 'הסדר המדומיין' שבמסגרתו היא פועלת . לא כל אלה אפשריים תמיד ( בייחוד בהתחשב באילוצי זמן ותקציב המלווים לא פעם את עבודת ההערכה ;( לא כל הערכה היא מורכבת . תרגום הדברים באילוצים נתונים גם הוא מעשה יוצר בכל עבודת הערכה מחדש . לסיכום אנו חיים בעידן שבו גוברת ההכרה בדבר הצורך בקיום תהליכי הערכה המלווים את הנעשה . חוסר הביטחון וחוסר הוודאות שמתעצמים רק מחזקים את החיפוש אחר מפתחות להבנת המתרחש ואת השימוש בהם . אך השתנות הנסיבות מחייבת במקרים רבים גם הערכה מורכבת יותר מכפי שהציעה או מקיימת ההערכה המסורתית . כזו שתהיה רב ממדית ותצרפית , שתאפשר שיח , שתוכל להתפתח ולהשתנות ושתאפשר למידה משותפת .

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help