sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

לו . ברגמן אינו נמשך אחרי הדחייה של היסוד המוסרי מתוך המירקם של האמונה ( עמ' , ( 107 ואין הוא רואה דרו לחתוך את הקשר הגורדי או את הדילימה . פתרון אמיתי לדילימה זו אינו קיים , ועל כן מן ההכרח לקיים את האלמנטים השונים בקוי-אכסיסטנציה שלהם ולא להעדיף אחד על פני רעהו וליצור , אם יותר לומר כן , כוליות של אמונה במקום הכוליות של המחשבה שנדחתה בביקורתם של הזרמים הדיאלוגיים . ההיזקקות לאמת מידה חשיבותה עולה לא רק מטעמים שיטתיים פנימיים , אלא גם על רקע האקלים הרוחני של התקופה . בעניין זה , כמו בעניינים אחרים , עולה המוטיב היהודי המניע את ברגמן , שהרי אנו חיים בעולם אנארכי מבחינה מחשבתית ומבחינת הערכים בעלי תוקף . שלילת החוקיות האובייקטיבית בעלת משקל של נ 1 רמות מחייבות אינה יכולה להיות המלה האחרונה בטיעון זה , אלא דין הוא למצוא את הדרך אל הנו י רמות מתוך הסובייקטיביות לקראת 'חוקיות חדשה שתכבול אותנו . ייתכן שמבחינת התוכן תהיה זו חוקיות דומה לזו הכתובה בשולחן-ערוך , וייתכן שלא ; על כל פנים תהיה זו חוקיות אשר הסובייקט יתננה לעצמו מתוך חירות' > עמי . ( 45 [ ה ] ספר זה של שמואל הוגו ברגמן יוצא לאור בימים הסמוכים ליום הולדתו התשעים . ואי אתה יכול לנתק את הספר מדמותו הרוחנית והאישית של בעל היובל שהוא בעל הסוגיה , מה גם שהסופר היא אישי מאוד משתי בחינות , שלכאורה שונות הן זו מזו אך איחודן הוא קו דמות של מחברו : הספר הוא אישי מצד זה שהוא מבטא את עולנ ! ו של המחבר , את מניעי מחשבתו , את חיפושי הדרך שלו ואת הדיאל 1 ג שלו עם עם פילוסופים הקרובים לו בזמן ובעניין . ועם זה הספר הוא פרשני , מסביר , מנתק את ההסבר מן המסביר , מנסה לרדת לסוף דעתם של ההוגים הנידונים בו ואינו מדחיק הסתייגויות וביקורות כלפי מרחב רעיונות שברגמן הוא שותף ובן בית בהם . יש בספר גילוי מובהק של אמפאתיה ( שאותה מזכיר ברגמן בספר הזה ושעליה

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help