sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

הטבע , בכל זאת נתפש ונחווה כאישיות בעלת רצון ואופי אשר מבטאת עצמה באופן דרמטי במיתוס . טבע אישיות זו , על חסרונותיה , ואולי אף התנהגותה הא מוסרית - הביך את אלה הרוצים לחשוב כי שורש המושגים המופשטים של האלוהות שבהם הם מחזיקים נמצא במקרא . החלק השלישי של הספר "רגישות אסתטית ודמיון דתי" אולי ייחשב בעיני קוראים מאמינים וחוקרי דת כבלתי שייך למכלול הספר . אולם , כפי שמופס כותב , "החוויה האסתטית היא הרבה יותר מאשר אהבת תענוגות הדוניסטית ; היא גם ניסיון לקשור בין הטרנסצנדנטי והרוחני למידי ולליבידינלי" ( עמ' . ( 101 על כן , האסתטי איננו מותרות , אלא רכיב חיוני באישיות האנושית . החלק הרביעי של הספר "שמחה , אהבה וליטורגיקה" מציג עיונים פילולוגיים ופסיכולוגיים בתפילה של העת העתיקה . העיונים בחלק זה חוקרים את משמעויות המושגים המבטאים דבקות ונכונות בתפילתם של חז"ל . על כן , אהבה "היא הפכה של היראה , לא רק מבחינה מטאפיסית , אלא גם מן הבחינות המשפטית והסקסית" ( עמ' . ( 138 מושגים אלה היוו חלק כה מהותי מן האווירה הליטורגית של המזרח הקדום עד שהם מצאו את דרכם לא רק לתפילה היהודית , אלא גם לליטורגיקה של חלק מן הכנסיות האורתודוקסיות . החלק האחרון "המפגש עם אישיות האל" מעלה בפנינו את דאגות עולמנו כיום . כאן מופס חוקר את הקונפליקט הכואב אך לרוב יצירתי בין דת לעולם , בין הקודש לחול , בין הסדר הרוחני לתרבות החילונית .

מכון שלום הרטמן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help