sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

ואופיה האקלקטי משהו של הרצאת הדברים מצביע על כך . לא זאת אף זאת , נראה כי הייתה זו יד המקרה שחיבורו נשתמר והגיע לידינו ; בתקופתו של מרקוס ואף זמן רב לאחר מותו לא נודע ספרו כל עיקר ; רמז מתועד לקיומו הופיע לראשונה רק במאה הרביעית . היות שכתיבת הדברים נועדה בראש ובראשונה לו עצמו , אין תמה שסגנון הכתיבה אינו אחיד : יש שמרקוס מביע הגותו באופן קולח וברור ויש שלשונו לקונית ביותר ועמומה ; פעמים סגנונו שירתי ומלא חן ופעמים פרוזאי ופשוט . לעתים מצטט מרקוס אמרות קצרות של פילוסופים מפורסמים ולעתים הוא מאריך בהגיגיו שלו על אודות השגחת האלים , מהות היקום וטיבם של חיי אנוש ; על מאפייניו של החכם והאדם הטוב וכיצד עלינו להתאמן כדי להשיג מידות טובות . האסכולה הסטואית מרקוס אורליוס נתחנך על ברכי הפילוסופיה הסטואית והוא נמנה עם גדולי נציגיה . אסכולה זו נוסדה בידי זנון , מהעיר קיטיון ( או קיטיום ) שבקפריסין , בערך בשנת 300 לפנה"ס . הוא הגיע לאתונה ושם , אחר שנחשף לתורה הפילוסופית של אפלטון ולמשנתו של סוקרטס , פיתח תורה פילוסופית משל עצמו . את משנתו נהג להרצות בשדרת העמודים המקורה ( סטואה ) שליד האגורה ( כיכר השוק ) ומכאן שמה : האסכולה הסטואית . ממשיכי דרכו במאה ה 3 לפנה"ס היו קליאנתס וכריסיפוס . ככל אסכולה פילוסופית היו בה שלוש " מחלקות" עיקריות : פיסיקה ( תורת הטבע , ( לוגיקה ובייחוד אתיקה . 5 תמיסטיוס , נאומים , . 6 . 81 c

נהר ספרים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help