sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

ואת המסרים שהוא מבקש להעביר באמצעותם לקוראים : ויש ללמוד אותם בעזרת כלי ניתוח ספרותיים העומדים לרשות החוקרים , כגון חלקי הסיפור , המבנה , חלוקת ממד הזמן , דרך עיצוב הדמויות , ניסוח דבריהן וכדומה . סימון חלקי סיפור האגדה , ההפרדה לתמונות והחלוקה לשורות נעשתה במטרה להקל על הקורא לקרוא את הסיפור ולעקוב אחר הניתוח הספרותי , כיוון שהניסיון מלמד כי תועלתם רבה לקורא 9 המצוי . רצוני לציין , כי החלוקה לתמונות ולסימון השורות נעשו לפי שיקול דעתי ובאחריותי . בחלק ניכר של הסיפורים לא ההתפתחות העלילתית היא הגורמת למתח , אלא הדיבור של ה"נפשות הפועלות" שהוא העיקר ; הדיבור הוא לרוב של כל אחת מהן בנפרד , שכן רק לעתים מתקיים דו שיח בין כמה מהן . תוכן דבריהם של הנמצאים בבית האבלים או של הבאים לנחמם הוא היוצר את המתח ואת העניין ולפיכך ננסה לעמוד על דבריהם ולפרשם . ברוב הסיפורים רב הסתום על הגלוי , ואני ביקשתי לפרשם בדרכי שלי . מעטים הפרשנים והחוקרים שאפשר היה להיעזר בהם , כיוון שמיעטו להידרש לסיפורים או לנושאים הנידונים בהם . לכן תוך לימוד הסיפור כיצירה ספרותית לא מצאתי די הוכחות לרבים מפירושי ; בחרתי להעז ולהציע את פירושי תוך ניסיון לבססם במידת האפשר . אני מודע לכך כי יש בהם מן הראייה הסובייקטיבית , אך אף על פי כן , למרות חסרונם זה , בחרתי להציעם . הסיפורים הנלמדים בספר לקוחים מכל קובצי ספרות חז"ל : מהתקופה הקלאסית , הבתר קלאסית ומהמדרש המאוחר . הבחירה נעשתה אך ורק על פי קנה מידה אחד , סיפורים על מותם של ילדים בחיי הוריהם " . הטקסט של הסיפור איננו זה המופיע במהדורות הדפוס השכיחות בקרב הלומדים ; הטקסט שנבחר להילמד הוא 9 מאיר , הסיפור הדרשני , עמ' ; 61-43 פרנקל , סיפור האגדה עמ' 272-261 י ליכט , הוראת סיפור האגדה , עמ' . Licht , Legends , pp . 1-25 ; 36-15 ID " . 10-3 'DV ,, 77 JM 7 J ' 77 ^ p 3 " יוצא מן הכלל הוא הסיפור על מחלתו של רבי אליעזר בן הורקנוס , ובסיכה לבחירתו אעסוק בפרק הדן בו .

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help