sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

שהתבנית הזאת היא בת עשר הברות , ( decasyllabe ) והתחלתי לחשוב קצת על המשקל הזה , שלא עשו בו כמעט שימוש בשירה המודרנית ; הוא נראה לי דל וחדגוני , עלוב למדי בהשוואה למשקל האלכסנדריני [ בן שתים עשרה ההברות ; זה המשקל המסורתי הרווח ביותר בשירה הצרפתית , ד"מ , [ ששלושה או ארבעה דורות של אמנים גדולים פיתחוהו להפליא . שד ההכללה שבי כפה עלי לנסות ולהעלות את העשר הזה לחזקת שתים עשרה . הוא הציג לפני בית מסוים , בן שש שורות , וטבע בי את הרעיון של קומפוזיציה , המבוססת על מספר מסוים של בתים כאלה ומושתתת על מגוון של טונים , שלכל אחד מהם תפקוד משלו . בין הבתים השונים צריכים היו להיווצר ניגודים וזיקות למיניהם . תנאי אחרון זה הביא עד מהרה למסקנה , שעל השיר האפשרי להיות מונולוג של , 'אני'ה מונולוג שבו יועלו , יותוו ויונגדו אלה לאלה הנושאים הפשוטים והתמידיים ביותר של חיי הרגש והמחשבה שלי , כפי שאלה נכפו עלי בנעורי , בזיקה לים ולאור , במקום מסוים לחופי הים התיכון . " כל זה הוביל לעיסוק במוות ונגע למחשבה הטהורה ( המשקל הנבחר , בן עשר ההברות , התקשר במידת מה למשקל האופייני לדנטה . ( ידעתי שטורי השיר שלי חייבים להיות דחוסים וקצובים מאוד . ידעתי שאני מנתב את עצמי לעבר מונולוג אישי אך בה בעת גם אוניברסלי ככול שיש לאל ידי לעצב . סוג המשקל שאימצתי והמבנה שבחרתי לשוות לבתים , נתנו בידי תנאים שעודדו ’ הלכי רוח' מסוימים , שאיפשרו שינויי טון מסוימים , שדרשו סגנון מסוים ... כך נולד ’ בית הקברות הימי' במחשבה . אחר כך בא תורה של עבודה ממושכת למדי " . ( ראו עמ' ( . 57 את חשיבותו של המהפך התודעתי האנטי–רומנטי שמבצע כאן ואלרי היטיב להבין הסופר הארגנטיני חורחה לואיס בורחס . בסיפורו " פייר מנאר , מחברו של ’ דון קיחוטה "' מתאר בורחס סופר צרפתי בדיוני , פייר מנאר , הכותב מחדש את " דון קיחוטה" של סרוונטס , ובעצם משחזר מילה

נהר ספרים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help