sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

ניתן להשתחרר ממנו אלא במחיר ניכר . יהיה צורך בלא פחות מהפרה גלויה ומתגרה עול החוקים , ביטול האיסורים , התפרצות של הדיבור , כינונה מחדש של ההנאה בתוך הממשי , וכלכלה חדשה לגמרי בתוך מנגנוני הכוח . שכן אף זיק האמת הקטן ביותר מותנה אף הוא על ידי הפוליטיקה . לתוצאות ממין זה אין לצפות אפוא מפרקטיקה רפואית וגם לא משיח תיאורטי , חמור ככל שיהיה . בדרך זו ניתן להוקיע את הקונפורמיזם של פרויד , את ההשפעות המנרמלות של הפסיכואנליזה , את גודל הביישנות שמאחורי ההיסחפויות הגדולות של רייך , ( Reich ) ואת כל תוצאי ( effets ) השילוב וההתערות המובטחים על ידי "מדע" המין , או על ידי הפרקטיקות , שאפילו אינן מפוקפקות , של הסקסולוגיה . שיח זה על אודות הדיכוי המודרני של המין עומד איתן , בלי ספק , משום שקל לתמוך בו . ערובה היסטורית ופוליטית נכבדה מגינה עליו . קביעת לידתו של עידן הדיכוי במאה ה 7 ו , לאחר מאות שנים של קיום באוויר פתוח ושל ביטוי משוחרר , מאחדת אותו עם התפתחות הקפיטליזם : הדיכוי הופך חלק מן הסדר הבורגני . הכרוניקה הקטנה של המין וטרדותיו מועתקת על נקלה אל תוך ההיסטוריה החגיגית של אופני הייצור ; הבלותה נעלמת מן העין . עיקרון של הסבר מופיע בעקבות כך כמו מאליו : אם המין מדוכא בחומרה רבה כל כך , הרי זה משום שאינו יכול לדור בכפיפה אחת עם גיוס כללי ואינטנסיבי לעבודה . בתקופה שבה כוח העבודה מנוצל בשיטתיות , האם ניתן להשלים עם התבזבזו תו בתענוגות , למעט אלו המופחתים למינימום שהכרחיים לשכפולו ? המין ותוצאיו אולי אינם מתפענחים בנקל , אך לאחר שהעבירום למקומם החדש , ניתן לנתח את דיכוןם באפס מאמץ . ועניין המין - המאבק בזכות שחרורו אך גם למען הידע המושג על אודותיו , ולמען הרשות לדבר עליו - נמצא מקושר במלוא הלגיטימיות עם כבודו של מאבק פוליטי : המין נרשם אף הוא בתוך העתיד . נפש חשדנית תתהה אולי שמא השתדלות כה רבה להעניק להיסטוריה של המין חסות משמעותית כל כך , בעצם נושאת בחובה את עקבותיהן של אותן הבושות הישנות : כאילו אי אפשר להסתפק בפחות מקישורים מרוממים אלה , אם רוצים ששיח זה יוכל להתנהל או להתקבל . אך ישנה אולי סיבה אחרת שבגללה מעניק לנו ניסוח הקשרים בין מין לכוח במונחים של דיכוי סיפוק רב כל כך : דבר מה שאפשר לכנותו , טובת ההנאה של הדובר . אם המין מדוכא , כלומר , אם הוא נידון לתחום האיסור , אי הקיום של המאה ה 17 עד לסוף המאה ה , 18 היא באה לאחר הרנסנס ולפני התקופה המודרנית שראשיתה במאה ה . 19 חלוקה זו מבוססת על שינויים במבנה הידע והמדעים . את הביסוס לחלוקה זו לתקופות מציג פוקו בספרו "המלים והדברים" . ( Les mots et les Choses )

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help