sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

התבוננות מתחיל להבשיל כבר בפרספקטיבה האמנותית של שנות ה 60 של המאה שעברה . נטייה להיפר ריאליזם בולטת באמנות של אנדי וורהול ( בקבוקי "הקוקה קולה" שלו , פחיות מרק הקמפבל , הדיוקנאות של מרילין מונרו , ( בציורי הקומיקס המונומנטליים של רוי ליכטנשטיין , בקופסות התאורה המסתוריות והמסחריות שמעצב הצלם ג'ף וול , ועוד . דיוקנאות אלה מבטאים מגמה החוזרת על עצמה : לייצג את כתב הסימנים , את ה"אייקונים" של התרבות הפופולארית במימד כפול : הן כמושא של תשוקה , הן כמושא של לעג ואירוניה . מבחינה זו בודריאר הוא מיצוי בלהי נמנע של תהליך המגיע לשיאו בסוף המאה העשרים . הדוגמאות האופייניות לכלכלה חדשה זו הן רבות : הייצוגים הטלוויזיוניים שעל פיהם אנו מנהלים את חיי הרגש והאהבה שלנו , כמו גם את חיינו הפרטיים , עגלת קניות בסופרמרקט כסמל לתרבות בה הכול נמצא על המדף וניתן לרכישה , הפטישיזציה של ההייטק כמושא של תשוקה וכוח , ארצות הברית כמרחב גיאו תרבותי שבו "החיים האמיתיים" הם לא יותר מחיקוי של סרט קולנוע שזה עתה יצאנו ממנו : " זה קסמה הגדול של אמריקה , שאפילו מחוץ לאולמי הקולנוע הארץ היא כל כולה קולנועית . המדבר שאתם חוצים הוא כמו זה שבמערבון , והמטרופולין היא מעין מסך סימנים . "ונוסחאות בודריאר מתאר תהליך היסטורי בן ארבעה שלבים שבו

הקיבוץ המאוחד

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help