sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מתפקדים כאילו היו הם המקור . המציאות מהפקדת אפוא ברמה של סימולקרה ( סימולקרה = העתק שאין לו מקור , הדמיה . ( זו דוחקת את האמיתי החוצה , ותופסת את מקומו . עתה נעלם הניגוד הקלאסי בין מקור להעתק , בין אמת לשקר . אנו נחשפים למציאות מונוכרומטית של ההיפר ריאלי , כלומר של הבידיון שעבר תהליך של ייצוג מחדש ( דרך דימויי התקשורת , הפרסומות והתרבות הפופולארית ) והפך לאמת מקובלת על הכול . רעיונותיו של בודריאר מעמידים במרכז הדיון את מה שהוא מכנה "חוק התשוקה" של התרבות העכשווית . תרבות זו מופעלת באמצעות מה שליוטאר מכנה בשם : כלכלה ליבידונאלית : כלכלת חליפין של התשוקות ההיפר ריאליסטיות המופצות על ידי התקשורת במרחבים שונים של התרבות הפופולארית . בניגוד לכלכלה הישנה , , "פרוידיאנית"ה העוסקת במערכת איזונים בין המגמה המרסנת והמצנזרת של התרבות לבין עקרון העונג והליבידו , הכלכלה החדשה מתמסרת באופן מופגן לחוק התשוקה . היא יוצרת לגיטימציה לקריאת המציאות כמערכת של פנטזיות מוקצנות , ההופכות עם הזמן לקנה מידה "טבעי" להערכת הדברים . האם בודריאר המציא את הגלגל ? האם הוא היה הראשון שגילה את המעטה הדק העוטף את המובן מאליו ? התשובה לכך היא כמובן שלילית . כיוון מעין זה של

הקיבוץ המאוחד

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help