sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

תעשייתית , חברת הטלוויזיה והאינטרנט , חדלה בשלב מסוים להאמין בעולם הדברים , והחליפה אותו בעולם הסימנים . לשיטתו , החוויה התקשורתית הבסיסית בחיי היומיום היא פענוח בלתי פוסק של יער הסימנים שעל המסך . זרם הסימנים מציף אותנו מכל עבר : שלטי רחוב , פרסומות , טלוויזיה , קניונים , פולחן הגיבורים והמפורסמים . יערות הסימנים שתפקידם המקורי הוא לייצג את המציאות ולשמש לה לפה , השתלטו על הזירה והפכו מטרה לעצמם . התהליך התרבותי החדש יוצר מציאות שבה שאלת המשמעות ( Meaning ) הקשורה לטבע הדברים האמיתיים , מתחלפת בשאלת ההסמנה — ( Signification ) תקשורת פורמלית היוצרת זיהוי ברמת הסימנים , מבלי לתרגם אותם למציאות שאותה הם אמורים לייצג . בינינו לבין המציאות , בינינו לבין האמת , אומר בודריאר , מתייצבת מערכת טפילית חדשה שמתחזה לאמת ; במקום המציאות אנו מקבלים עולם תקשורתי המתקיים על ייצוגי מציאות . הסימנים הפכו לערך חברתי המייצר חליפין של " , "משמעויות כשם שהסחורה מייצרת את ערכה , תוך שהיא עוברת מיד ליד בשוק הצרכים והתשוקות . עולם זה שבו סימנים ממוחזרים בינם לבין עצמם ומייצרים מציאות בידיונית שאיש אינו כופר עוד באמיתותה - בודריאר מכנה בשם . 'היפר ריאליזם' המציאות ההיפר ריאליסטית משקפת עולם של ייצוגים שאיבדו את מקורם , ובכל זאת

הקיבוץ המאוחד

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help