sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

עם הנעשה בפקולטאות התיאולוגיות של מרכז אירופה . יחסה הבעיתי של חכמת אל חקר המקרא המודרני ודרכי התגובה ההדדית בין תיאולוגים מאומות העולם ובין ישראל הם מן הנושאים המאתגרים במיוחד הנחקרים במכוננו , כפי שאנו מקווים באחד הכרכים העתידים . המוגש עתה מכוון אפוא לפתוח שורה של פירסומים אשר עם כל גיוונם מאוחדים במטרה האחת , לחקור את היבטיה המרובים של מורשתנו בעיון המקרא . כרכי הסידרה אי"ה בדרך שייצגו בזה אחר זה את מחקרינו השונים : תחלה כרך ראשון בתחום התרגומים הארמיים , אחריו כרך ראשון על רקע חיבורי אבךעזרא , אחריו כרך של אבן בלעם וכך כרכים נוספים , ככל שדעה ומאה יעמדו לנו . דבר כנגד העושים . כרמוז , לא ייסדנו את מכוננו כמקום מחקר במופשט . הוא בית גידול לתלמידינו המתקדמים ולאלה שלמחר יתפסו את מקומנו . לא מעטים מבין הצעירים של מחלקתנו עובדים כיום כעוזרים במפעלינו , ובדרך הטבע רבה המלאכה על ידם . הוא הדין בכרך היוצא בזה . כל אחריותו עליי — מן הרעיון , דרך התכנון לביצוע . אבל כמו רבים מחיבוריי היוצאים במסגרות של מפעלי מחקר ; הוא קם ונהיה לידע ולמיומנות של תלמידיי עוזריי המסייעים עמי , והם העושים את מלאכת יומיום . משהשקעתי אני בכרך הנוכחי השקיע בו חביבי ד"ר רמון כשר . הוא שעבר על והעתיק ובדק , ניסח ניסוחים והעלה על הכתב . הוא מנסח ואני מתקן , הוא מציע מאשר או דוחה , וכך — במשך השנים — נהפך ממסייע למבצע . אם נותרו פגמים — חולשה שבי היא ; אם הכרך ראוי למטרה שאליה שאפנו — השבח יאה לו . תמה מחויבותי למסייעים : גב' מרים דרורי , מנהלת הוצאת בר אילן , טרחה בעין על הכנת הכרך בשלביו השונים ; עובדי דפוס אחוה שקדו על מלאכתם במומחיותם , חביבה מזכירתנו אסתר וייס , הדואגת עמי את דאגותיי ואף שיתפה עצמה בהגהת שלמי תודה לכולם . בהרהור של הבעת סיפוק על שהיה ובתפילה על שיהיה . כרך זה פותח מפעל נוסף ארוך טווח מן המחקרים במקרא ובלשון , שאני רואה לעצמי זכות גדולה שעוררתי בהגשמתם — בראשם מפעל המקרא של האוניברסיטה העברית , מפעל העברית והערבית שבאוניברסיטת בר אילן ומפעל תולדות חקר המקרא היהודי . מאלה יש בו כדי למלא תאוות חוקר עשרת מונים , וכולם כאחד הם הרבה למעלה שמותר לו לאדם לקוות למקצת הגשמתו . מודע אני לתאוות אין שבעה שבי לתכנן , לנטוע ולגדל — ורק אפס קצה אראה , מה גם שמחקרים ומעשים אחרים תובעים . דייני אם מה שביקשתי לנטוע בכרם אשר זהו פריו הראשון יהיה בו כדי להבשיל פרי בידי חבריי למלאכה . לא לכבודנו אנו עושים ולא לכבוד בית אבא , אלא ללמוד — ולואי שגם נזכה לשמור ולעשות .

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help