sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

רישום התמלילים והלחנים לרישום הטקסטים שבאוסף המובא כאן השתמשתי בשיטה המבוססת על זו הנהוגה במכון לפילולוגיה של המועצה הגבוהה למחקר מדעי במדריד ' . שיטה זו יסודה בהכרה בעובדה כי שורשי הספניולית , או הלאדינו , מקורם בשפה הספרדית , ובכך היא ניב מניבי השפה הספרדית . על כן , לרישומה משתמשים בכתיב הספרדי הנורמטיבי , אליו מתוספים סימנים דיאקריטים לציון האפיונים הפונטים שבפי דוברי הלאדינו . ואלו הסימנים ו : s , c , £ כמו "ז" במילה : s , j , g ; "זבולון" כמו "ז "' במילה , "נבה'ז" "ז'ק" ( בצרפתית : g , } , z ;( כמו "ג "' במילה : § , / , c ; "יימס'ג" כמו "ש" במילה h ; "שושנה" עם נקודה מתחתיה : כמו Y ; "ח" עם נקודה מתחתיה : כמו "ב" דגושה . לשיטה זו הוספתי סימונים לתנועות במקרים מסוימים > נקודה מעל n e כשזו נוטה להיסגר כמעט כמו , / ונקודה על ה 6 כשזו נוטה להסגר r 0 שתי תכונות ייחודיות לשפת היהודים הספרדים : . 1 צמד האותיות 11 והאות y מבוטאים תמיד . 2 . "יי"כ להבדיל מתושבי קסטיליה בני זמננו , אין היהודים הספרדים מבדילים בין 1 s , d , ce > z כל אלו מבוטאים , "ס"כ להוציא כאשר אותיות אלו נמצאות בין שתי תנועות , הם נשמעות לרוב . "ז"כ על מנת לא להכביד על הדפוס , לא ציינתי כל סימן דיאקריטי במקרים אלה , מתוך הנחה שכלל זה מובן . למען נוחיות הקריאה , נרשמו המנגינות לרוב ברגיסטר האמצעי , בהתקה לסולם בעל סימני התק מעטים ככל האפשר ליד המפתח . הוספתי את הצליל הראשון לפי גובה אבסולוטי ליד המפתח , בתוך סוגריים מרובעים , בהתאם לחשיבותו . א . סימון גובה הצליל : בדומה לסגנונות עממיים אחרים , בעיקר במוסיקה הקולית , לא תמיד ישנה התאמה בין גובה הצליל לבין המרווחים בסולם המושווה . על כן , מסומנים הבדלים של פחות מחצי טון , בחץ עולה או יורד מעל התו , או בסימון חצי במול . כך נהגתי בעיקר אם מדובר במקאם , אשר בו חוזר תו זה במהלך השיר כולו . 1 פירוט על יסודותיה של שיטה זו אפשר למצוא במאמרו של יעקב חסן : iacob M . Hassan , "Transcripci 6 n normalizada de texros judeo-espafioles " , Estiidios Sefiirdies ( 1978 ) , 1 , pp . 147- 150

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help