sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

היכולים להיעשות מחוצה לה - לטוב או לרע - בדעת שהיא משיגה . אבל , לאור הגדרת תכליתה של האוניברסיטה , שיקולים בדבר השימושים שניתן לעשות בדעת האוניברסיטאית הם לעולם בעלי מעמד משני בהכתבת פעולותיה של האוניברסיטה , ומובן שהתשובה לשאלה מהי מידת הערך - החיובי או השלילי - של השימושים היכולים להיעשות בדעת האוניברסיטאית תלויה בשיקולים ערכיים , שהס חיצוניים לשיקול הראשוני הצריך להכתיב את פעולותיה של האוניברסיטה , היינו , השיקול 2 של עצם השגת הדעת . לפיכך , שיקולים בדבר הערך הלאומי , החברתי וכיוצא באלה של הדעת האוניברסיטאית הם בעלי מעמד משני במסגרת השיקולים הצריכים להכתיב את פעולותיה של האוניברסיטה . "התרומה החברתית" של האוניברסיטה היא , בראש ובראשונה , חתירתה להשגת 3 דעת לשמה במסגרתן של פרדיגמות אקדמיות . כמחלקה אוניברסיטאית , צריכה הפקולטה למשפטים לעסוק במחקר , המבקש לתת מענה של אמת , במסגרתן של פרדיגמות אקדמיות , ובהתאם לאמות המידה של המחקר האקדמי , על השאלות היסודיות המתעוררות לגבי תופעת המשפט , מתוך חתירה להשגת דעת לשמה על תופעת המשפט . תפקידה המשני של הפקולטה למשפטים הוא להפיץ את האמיתות שהיא משיגה ביחס לתופעת המשפט . . 2 פרדיגמות כיצד קובעת האוניברסיטה מהן השאלות היסודיות שעימן היא צריכה להתמודד במסגרת חתירתה להשגת דעת לשמה ? התשובה היא , שכל פעילות אקדמית מתקיימת במסגרתה של מה שקרא תומס קון ( בהקשר של מדעי הטבע ) פרדיגמה , היינו , מסגרת חשיבה המאתרת ומתארת התגלויות מסוימות של המציאות , מציגה אותן כמושא למחקר ומציעה מסגרות לחשיבה עליהן ודרכים לחקירתן . הפרדיגמה קובעת את הנחות היסוד העומדות ביסוד המחקר ; מגדירה את סוג השאלות שעימן צריכים החוקרים להתמודד ; מכתיבה את שיטות המחקר של החוקרים ; וקובעת מה ייחשב מענה הולם על שאלות המחקר . הנקודה המכרעת לגבי פרדיגמות אקדמיות היא , שהן משתנות מתקופה לתקופה וממקום למקום . כל פרדיגמה היא תוצר של היסטוריה

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help