sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

שום דבר אינו עומד במקומו . את מקומה של מכונת הכתיבה תפס מעבד התמלילים . הפדאור והתקדין עומדים לבוא במקום הפד"י . לפני עשרים וחמש שנה היו לנו דיני הקרקעות העותומניים , המגילה ודיני החוזים של אנגליה . היום יש חוק המקרקעין וחוקי החוזים , והמגילה וסימן 46 בטלו ועברו מן העולם . לפני עשר שנים היה משפטן ישראלי יכול לחשוב ש"אקטיביזם" הוא שם של אסכולה בטחונית . היום זו שאלת מפתח בתפיסת העולם של המשפטן . המשפט הישראלי עובר שינויים כל העת . יודע זאת כל משפטן המביט לעת ערב על ערימת הפד"י הממתינה לו בתום יום עבודה מתיש . אבל דומה שבשנים האחרונות עובר המשפט שלנו שינויים שמעבר לאלה הרגילים המתחוללים כל העת בכל שיטת משפט . גם האקדמיה המשפטית משתנה . מה קורה ? לאן זה מוביל ? . 1 האוניברסיטה כל פקולטה למשפטים מנהלת את חייה במתח שבין שני קטבים סותרים , הקוטב האחד הוא זה של האוניברסיטה . תכליתה הראשונית של האוניברסיטה היא מחקר לשם השגת דעת לשמה , היינו , דעת שהשגתה מונעת על ידי הרצון האנושי להבנת הקורה בעולם . האוניברסיטה אמורה להשיג את הדעת בדרך של מחקר , המבקש לתת מענה על השאלות היסודיות המתעוררות בתחומים השונים של הדעת . הדעת האקדמית צריכה לעמוד במבחן האמת האקדמית , היינו , עליה להיות מושגת בהתאם לפרוצדורות המחקר האקדמיות ולהיחשב אמיתית על פי הפרדיגמות האקדמיות , שבמסגרתן היא מושגת . תכליתה המשנית של האוניברסיטה 1 היא לעסוק בהפצת הדעת שהיא משיגה . דעת לשמה שונה מרעת אינסטרומנטלית . זו האחרונה היא דעת שמבקשים להשיגה כדי שתשמש מכשיר לקידומם של יעדים הנחשבים בעלי ערך מעבר לערך הטמון בדעת עצמה , היינו , יעדים הנקבעים על פי שיקולים שמעבר לאלה העומדים ביסוד פעולתה של האוניברסיטה . מובן שניתן לעשות שימוש אינסטרומנטלי בדעת המושגת באוניברסיטה . מובן גם שאין האוניברסיטה יכולה להיות אדישה לשימושים

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help