sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

דיון אקדמי על השינויים האלה מעל דפיו של כתב העת . המאמר השני המובא כאן נכתב במסגרת דיון זה . המאמר משקף את השינויים שחלו בתוכני החינוך המשפטי בישראל בעשור שחלף למן פרסום המאמר הראשון . הוא גם משקף את השינויים שחלו בחיי שלי . הרבה מהאמירות שנכללו במאמר הראשון , ושנחשבו בעת היכתבן מאתגרות וחדשניות , זכו במהלך שנות התשעים בתפוצה נרחבת בפקולטות למשפטים הפועלות בישראל . עשרות צעירות וצעירים שבו מלימודי הדוקטורט שלהם בפקולטות למשפטים בארצות הברית והצטרפי לסגלים של הפקולטות בישראל . לגביהם , הקריאה לעיסוק רב תחומי במשפט והקריאה להשתחררות האקדמיה משיפוטי הערך של בתי המשפט היו בגדר המובן מאליו . אכן , בפרקטיקות המחקר וההוראה שלהם , חוללו צעירות וצעירים אלה את השינוי הגדול שחל בחינוך המשפטי בישראל בשנות התשעים : העתקת הפעילות והזהות העצמית של הפקולטות למשפטים משדה הפרקטיקה המשפטית של עורכי הדין והשופטים לשדה הפעילות של האקדמיה . המאמר הראשון נכתב בחדר העבודה ספון הספרים של המלומד . הוא עוסק איפוא בעיקר בתוכני המחקר המשפטי . המאמר השני נכתב בתקופה שבה שימשתי כדיקאן הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב . המפגש היומיומי עם הסטודנטים הלומדים בפקולטה הבליט לעיני את צורכיהם של הצעירות והצעירים המגיעים לפקולטה כדי לרכוש הכשרה משפטית שבאמצעותה יוכלו לתפקד בהצלחה בשדה הפרקטיקה המשפטית . המאמר השני נכתב איפוא תוך מודעות רבה יותר למשימות ההוראה שהפקולטה למשפטים צריכה לעמוד בהן . בלשכת הדיקאן גם התחדדה מודעותי למצב המיוחד שבו נתונות הפקולטות למשפטים , בעולם ובישראל . מצד אחד , הן מבקשות לתפקד במחלקות אקדמיות לחקר תופעת המשפט , בדומה לאופן שבו מתפקדות המחלקות השונות בפקולטות למדעי הרוח והחברה . מצד שני , הפקולטות למשפטים מתפקדות כבתי ספר מקצועיים להכשרתם של עורכי דין ושופטים . מצאתי בשניות הזאת מקור למתחים , ולעיתים גם לצער ועוגמת נפש , בתפקוד היומיומי של הפקולטה . אבל מצאתי בשניות הזו גם מקור לאחריות המוטלת על הפקולטה כלפי החברה , אחריות להקניית חינוך ראוי - מקצועי , הומניסטי , רחב אופקים - למשפטני המחר . נוסף על כך , מצאתי בשניות הזדמנות לפעול באמצעות הפקולטה למשפטים לשיפור

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help