sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

להכשיר עורכי דין כדי שאלה יוכלו להצטרף בהצלחה לפעילות המתקיימת בשדה הפרקטיקה המשפטית . כחלק מתפיסה זו , אמת מידה חשובה למצוינות אקדמית בפקולטות למשפטים היתה המידה שבה אומצו הצעותיו של מלומד המשפט על ידי בית המשפט העליון ועל ידי שאר בתי המשפט של המדינה . עם פרסומו , התקבל המאמר כ"מניפםט" המבטא את מחשבותיה של קבוצה ( לא גדולה , עדיין ) של מלומדי משפט ששבו לישראל מארצות הברית בשנות השבעים והשמונים ונתקלו בתפיסות האמורות כמבטאות את האורתודוקסיה של החשיבה על המשפט ועל החינוך המשפטי בישראל . סמוך לאחר פרסומו , נידון המאמר בסמינר המחלקתי של הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה ( רוב הנוכחים היו חברי סגל צעירים שזה עתה שבו מארצות הברית , והמאמר התקבל על ידיהם בחום ;( בסמינר המחלקתי של הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר אילן ( הדיון נשלט על ידי שני חברי סגל ותיקים , ואלה התייחסו למאמר בביטול ;( וכן בכנס מיוחד שערכו שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב ( השופטים הפגינו פתיחות לא מעטה . ( המאמר נידון גם בדיון מיוחד שהתקיים בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב , בהשתתפות השופט אהרן ברק ופרופסור איתמר אבן זהר מהפקולטה למדעי הרוח של אוניברסיטת תל אביב . מכיוון שהמאמר קרא לאקדמיה המשפטית להעתיק את ההזדהות שלה מבית המשפט העליון למחלקות של הפקולטות למדעי החברה והרוח שבאוניברסיטות , היתה האווירה במפגש טעונה . אחת הדוברות היטיבה לבטא את הרגשתם של חברי הסגל הצעירים שנכחו באומרה שעל השופטים יהא להבין שמכאן ואילך , תשרת האקדמיה את החברה בדרך חדשה : לא עוד בארגון הידע המשפטי והספקתו כ"שירות" לשופטים ולעורכי הדין , אלא בדרך של פיתוח תוכנות עצמאיות וביקורתיות על אודות הקורה במשפט . המאמר השני , "מעבר לסובלנות ולפלורליזם : הפקולטה למשפטים כמוסד , "רב תרבותי נכתב בשנת . 2001 בשנות התשעים עברה הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב שינויים מואצים , אולי יותר מכל פקולטה למשפטים אחרת בישראל , בכל הנוגע בתוכני המחקר המשפטי והחינוך המשפטי שנהגו בה . פרופסור חנוך דגן , שהיה באותה עת עורך כתב העת של הפקולטה עיוני משפט , סבר שסגל הפקולטה צריך לקיים

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help