sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

שונים של , "ניטרליות" ובמיוחד ניטרליות ביבוא הון , ניטרליות ביצוא הון וניטרליות לאומית . הדיון המקובל הזה בניטרליות בוחן את שאלת הניטרליות של מדיניות המיסוי הבינלאומי במשקפיים גלובליים , כלל עולמיים , בהנחה שקידום היעילות הגלובלית ייטיב גם את מצבה של כל אחת מהמדינות המעורבות . לפיכך , השאלה המרכזית הנשאלת היא : האם ועד כמה מנגנון כזה או אחר תורם ליעילות העולמית ? כפי שאטען בחלק זה , ההתמקדות ברמה הגלובלית מחטיאה את העיקר , ובשל כך אין בכוחה לקדם את הדיון בדבר הדין שרצוי כי מדינת ישראל , כמדינת תושבות , תאמץ בשאלת ההקלה על מיסוי כפל . אטען כי מכיוון שהמיסוי הבינלאומי אינו תחום המוסדר באופן גלובלי , יש להתייחם אליו כאל משחק שבו המדינות מהוות שחקניות עצמאיות שלנגד עיניהן עומדים האינטרסים האישיים שלהן , ולאו דווקא היעילות הגלובלית . בעולם שבו המדינות השונות אינן פועלות מתוך שיתוף פעולה , אין לישראל תמריץ לנקוט דווקא בפעילות המקדמת את היעילות העולמית . כל מדינה - וישראל בכלל זה - תאמץ לעצמה את חוקי המס ומנגנוני ההקלה על מיסוי כפל שישרתו בצורה האופטימלית את האינטרסים שלה , ואלה אינם בהכרח פונקציה של היעילות העולמית של ההשקעות . נדרש אם כן דיון שונה מן המקובל , זה המברר את האינטרסים הרלוונטיים לכל מדינה ואת הדרכים האופטימליות להשגתם . החלק הראשון של הספר מציע דיון שונה כזה . על פי הדיון המוצע , הבחירה בין המנגנונים של פטור , זיכוי וניכוי צריכה להיעשות בהתאם לאינטרסים הכוללים של מדינת התושבות . הדיון בחלק זה ידגים כיצד המנגנונים השונים להקלה על מיסוי כפל משפיעים על רמת ההשקעות של תושבי המדינה בחוץ לארץ וכיצד רמות שונות של השקעה כזו מניבות יתרונות ( וחסרונות ) שונים למדינה . מדיניות המיסוי הבינלאומי בכלל ומנגנוני ההקלה על מיסוי כפל בפרט צריכים , כך מוצע , להיגזר מכמות ההשקעה האופטימלית של תושבי המדינה בחוץ לארץ . לצד קביעת המטרה של כמות ההשקעות האופטימלית בחוץ לארץ , על המדינה להידרש גם לשיקול האסטרטגי , דהיינו , לברר מהי האסטרטגיה הטובה ביותר מבחינתה להגיע ליעד האופטימלי הזה . האסטרטגיה עשויה להשתנות , כפי שנראה , על פי כללי המיסוי הבינלאומי הנהוגים במדינות אחרות , הן מדינות תושבות אחרות והן מדינות המארחות את השקעות התושבים של מדינת התושבות . בהסתמך על הניתוח התיאורטי הזה אבחן את הדין הישראלי עובר לרפורמה ואת הדין הישראלי החדש . הדיון בדין הקודם יצביע על חוסר העקביות שאפיין את הדין הישראלי בטיפול בהכנסות הזרות של תושבי ישראל . חוסר עקביות כזה , כך אטען , לא שירת את האינטרסים של מדינת ישראל . הניתוח של הדין הישראלי בעקבות הרפורמה מלמד לכאורה על שינוי המגמה הקודמת ועל ניסיון למסות את כל ההכנסות של תושבי ישראל בחוץ לארץ בצורה שווה . אלא שלמרות הכוונה להטיל מס אישי כזה , ניתוח מפורט של המנגנונים החדשים שנחקקו במסגרת

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help