sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

הכנסה , שאימץ את המלצות ועדת רבינוביץ' לרפורמה במס ההכנסה הישראלי , לרבות רפורמה מקיפה בתחום המיסוי הבינלאומי . היה אפשר לקוות שהרפורמה החקיקתית תבחן מחדש גם את התכלית של חקיקת המיסוי הבינלאומי . אחרי הכל , הבחירה בכללי מיסוי בינלאומי מסוימים מחייבת הכרעה בין חלופות שונות המקדמות מטרות שונות . בחירה כזו מחייבת לברר את המטרות שהיינו רוצים ששיטת המיסוי הבינלאומי שלנו תקדם . בירור מקיף כזה לא בא לידי ביטוי בדו"חות הוועדות השונות , וגם הליך החקיקה הזריז > ויש אומרים החפוז ) לא אפשר דיון רחב כזה . אך הדיון במטרות המדיניות האמורות הינו קריטי בחשיבותו , ונכון לקיימו גם עתה , לאחר כניסתן של הוראות החקיקה החדשות לתוקפן . דיון כזה יאפשר לנו לבחון באופן ביקורתי את הוראות החוק החדשות , את מידת התאמתן לתכליות חקיקתיות ראויות ואת הצורך בהן . דיון כזה יאפשר לנו גם להעריך את הרפורמה בחקיקה ולבדוק אם היא מצריכה שינוי . בחינה ביקורתית כזו תאפשר להתוות עקרונות ודרכי פרשנות שיסייעו לרשויות המנהליות ולבתי המשפט להפעיל את החקיקה החדשה באופן שישרת תכליות ראויות כאלה . בירור של שיקולי המדיניות והערכתן של הוראות החוק החדשות ( וגם אלה שקדמו להן ) לאורם הם העומדים במרכזו של ספר זה . השיקולים המקובלים בדיונים העוסקים במדיניות מיסיס - שיקולים של יעילות ושל צדק חלוקתי - מקבלים בתחום המיסוי הבינלאומי תפנית מעניינת . בעוד שבדיונים בתחום מדיניות המס אנו נוטים בדרך כלל להתייחס אל הריבון כאל מי שבכוחו לקבוע את הכללים , ומנסים להתוות דרכים שבהן ייקבעו הכללים באופן יעיל וצודק , תחום המיסוי הבינלאומי שונה . הריבון , בעל המונופול על כוח החקיקה , אינו אלא אחד משורה ארוכה של שחקנים , ובראשם ריבונים אחרים , המתחרים זה בזה בזירה הבינלאומית על השקעות , על תושבים ועל תקבולים ממיסים . תחרות זו משנה את מערכת תושבי ישראל יחידים וחברות על הכנסתם הכלל עולמית " . ועדת רפאל , לפניה , המליצה בסעיף ; 3 . 5 "ישראל תצטרף לאותה משפחה של מדינות מפותחות המטילות את המס על בסיס זיקה פרסונלית " . ועדת רבינוביץ' קבעה ; "תושב ישראל יחויב במס על בסיס אישי , דהיינו , המס יחול הן לגבי הכנסותיו המופקות בישראל והן לגבי הכנסותיו המופקות מחוץ לישראל " . ( ראו רפורמה במס הכנסה , המלצות הוועדה לרפורמה במס , מוגש לסגן ראש הממשלה ושר האוצר סילבן שלום , ירושלים , תמוז תשס"ב , יוני 2002 ( להלן : ועדת , ( 'רבינוביץ בע' ( . 81 3 או במונחים הקלסיים של מדיניות המס : , equity , simplicity , efficiency and certainty השואבים מן הדרישות של אדם סמית' מן '' המס הטוב . '' ראו : . Nature and Causesof the Wealth of Nations ( 1796 ) 255 A . Smith An inquirey into the

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help