sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

לעתים בעודם ילדים ממש , המתגוררים בבית ההורים . במהרה הפכו הילדים לגברים ולנשים הנדרשים למלא את תפקידם וייעודם בחברה . לתפקיד זה נדרשת הכשרה , שתהפוך את הנער לגיבור ואת הילדה לאשה , וזאת בהתאם למודל המגדרי הנוקשה של החברה הפטריארכלית . התהליך החינוכי המגדרי , שתפקידו להכשיר את הילדים לקראת ייעודם , נעשה באמצעות שירים , סיפורים , פתגמים , חידות ומשלים , ואפילו חוקים . ילדים , בדרך כלל בני אצולה , היו ללא ספק נמעניהם של רבים מסיפורי המקרא , לפחות בצורתם הקדומה , זו שהועברה במסורות שבעל פה , אשר עקבותיה משוקעים בכתובים המקראיים . באמצעות העלילות למדו בני האצולה על הערכים הרצויים , מיהו הגיבור ( הגבר ) ומיהו האנטי גיבור , וגם מיהי האשה הטובה ומי הרעה . תפקידה , זהותה ומעמדה של האשה בחברה נתפסים ' טבעיים' או , 'מולךים' הודות לעלילות ולשירים , לפתגמים , למשלים ולחוקים , ההופכים מוסכמה חברתית למיתוס , חוק טבע שאין לערער 6 עליו . סיפורי המקרא , בכללם גם הסיפור של הנשים , כתובים על ידי גברים , מתפרשים על ידי גברים , מיועדים לגברים , עוסקים בגברים ומטרתם לקדם מטרות של גברים . הנשים לרוב מופיעות בתפקידים 7 משניים של אשת איש , אם או בת , ולא כמשתתפות פעילות . לכן גם ספרות , שמיוחסת לעתים לנשים ( בעיקר שירי אהבה , ניצחון ולעג שהושרו בעל פה , ( שוקעה אל תוך הקאנון המקראי ובדרך כלל שועבדה לנקודת מבטם של המחברים . המקרא מספק לפיכך תשובה לשאלה מה חשבו גברים על נשים , כיצד הם יצרו ועיצבו את דמותן , והוא עשוי לחשוף את ראשית היווצרות המסורות על הנשים , או את השיח הראשוני על הנשיות , שקבע את דמותה , את זהותה ואת מעמדה של האשה . בספר זה אבקש לפרק את מרכיביה של היצירה המקראית הקרויה " . "אשה המטרה הראשונה היא לבדוק את מעמדן החברתי של הנשים באמצעות החוקים והסיפורים המקראיים . המטרה השנייה היא לבחון את המבנים הספרותיים שיצרו את מודל . 'נשיות'ה כיצד נבנה מערך הדימויים של נשים במקרא , אשר מכונן את זהותן המגדרית וקובע את 8 מעמדן ? מהן הדרכים שבהן מעוצבת האידיאולוגיה המגדרית ? מהם

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help