sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:133

המלחים אינם מתוארים בחוטאים , ויונה שב אל ייעודו ואל עצמו , אך אינו מודה בפירוש בחטאו . אפילו במעי הדג אין יונה חוזר בתשובה , ובסופה של העלילה שותק יונה . נשאל , אם כן , מדוע אנו קוראים לפני תפילת נעילה ולפני חיתום הדין , את ספר יונה ? לסיפור יונה הקשרים רבים למהותו של יום הכיפורים . ביום הכיפורים אנו מדגישים את יסוד היראה . בתפילת העמידה אנו אומרים 1 " ובכן תן פחדך ה' אלהינו על כל מעשיך , ואימתך על כל מה שבראת , וייראוך כל המעשים . " ... מוטיב יראת האל מופיע בספר יונה . בפעם הראשונה שיונה מדבר בעלילה הוא מכריז כי הוא ירא האל : "וי י אמר אליהם עברי אנכי ואת יהוה # להי השמים אני ילא '' ( יונה א . ( 9 גם המלחים יראים את , 'ה "ויילאו האנשים ילאה ? ד 1 לה ^< ת ? הוה" ( יונה א , ( 10 והם מכירים בריבונותו . אולם יראתו של יונה אינה שלמה , הוא ירא את האל בורא העולם אך אינו חס על הברואים . יראת אלוהים שלמה משמעה הכרה שכל יצורי העולם הם ברואיו של האל . מול תפיסתו של יונה בולטת יראת המלחים . הם מסרבים להישמע לעצת יונה להטילו אל הים , ועושים ככל שביכולתם שלא ליטול נפש חי . הם לא יראים רק מן העונש . הם חומלים על האחר , ולבסוף מתפללים אל . 'ה "כי אתה יהוה כ ^ של חפצת ע . ש > ת" ( יונה א . ( 14 המלחים משתאים נוכח ישועת האל . התפילה היא מרכיב מרכזי בתהליך הכפרה ביום הכיפורים . התפילה מקרבת את האדם אל עצמו ואל אלוהיו . התפילה היא מעין גשר בלתי אמצעי בין הפרט לעצמו , ובין הפרט אל אלוהיו . היא מאפשרת לאדם להוריד מסכות , להתייצב בפני עצמו ובכך להגיע לחוסן אישי ולצמיחה . במעי הדג מתפלל יונה אל האלוהים אך אינו מתוודה על חטאו . הוא מבקש את קרבת האל האב . הוא מודה לאל על הצלתו ובכך הוא מצליח להתחבר אל הקרבה והאהבה הבלתי מותנית של האל אל נבחרו . לאחר בשורת יונה לאנשי נינוה והשפעת דבריו על תושביה יונה מתפלל פעם נוספת אל אלוהיו . הוא רואה את

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help