sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:117

באמצעות הרחמים והאהבה מסירה את הניכור שבין האדם לאלוהיו , בין האדם לעצמו ולסביבתו . רק דרך אהבת ברואים אחרים מגיע האדם לאהבת עצמו . כל אדם מצווה לנהוג במידת הרחמים כלפי הסובב אותו , קל וחומר הנביא , שליחו של האל . ברגע שיונה מגלה את שמחתו או לחלופין את כעסו הנורא על אובדן הקיקיון , ותהא הסיבה אשר תהא , הוא מגלה את רגשות האהבה הצפונים בלבו , ובכך בא תיקונו . התעוררות רגשות חיוביים מחברת את יונה אל העולם . תחושות השמחה או העצב של יונה מסיימות את העלילה . מסעו האישי של יונה הגיע לסיומו כשהוא מחובר אל החיים באמצעות הגישור שבין האובדן והשמחה , בין הדין ובין הרחמים . סיפור יונה כמו תיאור מלחמת עמלק הם שני פנים לאותו המטבע . יונה למד כי ללא רחמים וחיבור אל העולם אין טעם בחיים . עם העבדים היוצא ממצרים נפגש בעמלק המהווה עבורו שיעור חשוב - חיים ללא חמלה סופם אבדון . " אל תשכח דבר זה אם יבוא יום ותרצה להידמות לעמלק וכמוהו ... רק תבקש הזדמנות בדברים קטנים או גדולים , לנצל עליונותך כדי להזיק לבריות ... אל תשכח דבר זה כאשר יבוא יום ואתה עצמך תסבול מהגסות ומהאלימות של עמלק . שמור על ... האנושיות ועל ערכי הצדק שלמדת מפי אלוהיך" ( רש"ר הירש , דב' כה . ( 19 ספר יונה ופרשת זכור במנחה של יום הכיפורים , שעה שהיא שעת רצון לפני תפילת נעילה , אנו מפטירים בספר יונה . כחצי שנה לאחר יום הכיפורים , בשבת שלפני חג הפורים , אנו נוהגים לקרוא את "פרשת זכור" שעניינה היחס לעמלק . ובה אנו מזכירים את מצוות מחיית עמלק מעל פני האדמה . לחג הפורים יסודות גשמיים רבים 1 סעודה , שתייה , משלוחי מנות , תחפושות ועוד . סימני החג מתאימים לרעיונות המצויים במגילת אסתר . כבר בתלמוד הירושלמי במסכת מגילה נכתב כי כל

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help