sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:114

האב האל . ורק לאחר קמילתו של הקיקיון מצליח יונה ליצור דיאלוג 8 עם אלוהיו . במעמד הסנה שלא אוכל , משה מתחיל את שליחותו , ואילו יונה באמצעות הקיקיון שנאכל מגשים את שליחותו , את ייעודו , ומגלה אמפתיה כלפי האחר . הוא מבין שהוא אחד מברואי האל ומכיר במידת הרחמים שבעולם . - ויזנב ..- . בך w . כל T הנחשלים ? T v : v - אחריך : * v : - ואתה - עיף : f"r ויגע T :- ולא ירא ?? T . O > f ) bNi ( דב' כ"ה ( 18 ויזנב בך כל הנחשלים עבור יוצאי מצרים מהווים החיים במדבר סדנה לגיבוש ערכים . אחד המבחנים שבהם מעמיד האל את העם הוא מפגש עם אויב החיצוני , מפגש הבא עליהם כעונש מידי לאחר חטא מסה ומריבה ( שמ' יז . ( 16-8 העם מטיל ספק בקיומו של האל והאל מוכיח את קיומו באמצעות המלחמה . כאשר מגיעים בני ישראל לרפידים מתרחשת מלחמה בין שבטי העמלק לעם ישראל . אין זו מלחמה רגילה . העם יצא זה עתה ממצרים והוא חסר כל ניסיון צבאי . והנה עומד העם לפתע מול אויב חדש , בשר ודם - העמלקים . העמלקים מופיעים בזירת ההיסטוריה כאשר עם ישראל יוצא ממצרים ועדיין מפקפק בקיום האל : "היש ? הוה בקרבנו אם .-אץ ויבא עמלק ןילםם עם ישראל ברפידם" ( שמ' יז . ( 8-7 צמידות האירועים מוסברת בכך שתקיפת העמלקים את ישראל היא תוצאה של רפיון אמונת בני ישראל . 'בה כדי לצמוח ולהכיר בטוב , האדם צריך לבוא במגע עם הרוע . השיח כמקום התגלות מופיע גם בסיפורי אליהו . אליהו שוכב תחת הרותם וזוכה להתגלות ( מל"א יט . ( 5

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help