sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:113

רק משמכיר יונה במידת הרחמים שבלבו יוכל לשמש כמליץ עבור עמו . האדם ככלל - אם לא יהיה לו חיבור אל העולם באמצעות הזדהות , חמלה והדדיות , ייעלם מעיניו טעם החיים . תשובת האל ליונה מלמדת כי לא ניתן להשקיף על החיים מנקודת ראות אובייקטיבית . החיים הם מכלול של ערכים ורגשות . לא ניתן להסביר רגשות , ניתן רק לעוררן בדרכים שונות ומגוונות . האל אינו מוותר ליונה על שליחותו , על יונה להכיר גם ברגשי הרחמים של האל על הרחוקים למרות שאלו סותרים את דעתו ונסתרים מראייתו . הרחמים , החמלה והחסד הם עיקרו של הספר . לו הייתה תשובת אנשי נינוה עיקר העלילה , הספר היה מסתיים בפרק . 'ג אלא שמידת הרחמים והאהבה לאחר היא העיקר בסיפור יונה . עולם ללא רחמים לא ייכון . המלחים מגלים חמלה כלפי יונה , האל מגלה רחמים כלפי בנו באמצעות זימון הדג והקיקיון והאל מרחם על אנשי נינוה . התערבותו הישירה של האל בחיי הברואים מלמדת כי האל אינו ותרן , 7 אלא סלחן , רחום וחנון . משה מכיר ברחמיו של האל על ציבור העבדים הזועק במצרים . בו בזמן הוא פוגש גם באי רצונו של האל לוותר לו על סירובו לביצוע השליחות . משה רועה במדבר את צאן יתרו , חותנו , ולפתע הוא רואה שיח מטפס , והוא בוער באש ואיננו נשרף , "וירא ( הנה הסנה בער באש להק ^ ה אי ^ נו אכל" ( שמ' ג . ( 2 משה מופתע מן המראה המיוחד וניגש לראותו : "ויא ^ ר משה אסרה נא ואלאה את המלאה הגדל הזה מדוע לא יבער הס ? ה" ( שמ' ג , ( 3 והנה מתברר למשה כי האל קורא לו ומתגלה אליו מתוך הסנה הבוער . במעמד זה מנהל משה דיאלוג עם האל . תחילה משה מסרב לקבל על עצמו את השליחות אולם אלוהים אינו מוותר ומנסה לשכנעו לקבלה . בסוף מעמד הסנה משה מקבל על עצמו את ביצוע שליחות האל להוציא את ציבור העבדים ממצרים ולהביאו אל ארץ הבחירה . יונה שמח על הופעתו הפתאומית של שיח הקיקיון אך לא מגלה כל סקרנות כלפיו . הוא אינו תמה על הימצאותו מעל לראשו . יונה גם אינו נותן את דעתו על כך שעליית הקיקיון ואובדנו באו שניהם מידי אנגל . ( 1995 )

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help