sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:99

ועתה כאשר יונה מעולף מחום השמש ומרוח הקדים , הוא מבקש את מותו , בפעם השלישית מתחילת העלילה . הפעם יונה מבטא כאב גדול משהכרנו קודם לכן . רגשות השמחה שהצליח לחוש כלפי הקיקיון רק העצימו את הכאב על האובדן ואת הריק שבנפשו . את משאלת המוות מביע יונה כשאין איש מצוי בקרבתו . יונה , שלו ייחס המחבר ריבוי פעולות כאמצעי לפתרון מידי של מצוקותיו : בורח , שוכר אונייה , נרדם , בונה סוכה , נחלש ומתעלף , לא נותר בו כוח , לא נפשי ולא פיזי , לחיות . הפעם מפנה יונה משאלה זו אל עצמו , הוא קשוב אל הקול הפנימי שלו , להנחתו , המוות טוב מחיים פוגעניים ומאכזבים . חוסר האונים של יונה נבע בעיקר מכעסו ומאכזבתו על אובדן הקיקיון . וימן האלהים תולעת בעלות השחר למחרת ותך את הקיקיון וייבש ( יונה ד ( 7 במקרא מסמל העץ חיים ואריכות ימים . בגן עדן נוטע האל עצים וביניהם עץ הדעת ועץ החיים . עץ החיים הוא עץ מופלא ( בר' ג , ( 22 המזכה את האוכל מכירותיו בחיי נצח . בספרות החוכמה יש שימוש בביטוי "עץ החיים" כמטפורה לחוכמה , עץ המניב כוח חיים ( מש' ג , 18 יא , 30 יג , 12 טו . ( 4 יש הסוברים שמלכתחילה לא נאסר על האדם בגן עדן לאכול מעץ החיים ( בר' ב . ( 17-16 האיסור מתברר רק לאחר שחטא האדם באכילה מעץ הדעת ונגזרה עליו מיתה ( בר' ג . ( 23-22 , 19 הוא גורש מגן עדן במטרה למנוע ממנו לזכות גם בחיי נצח . עץ החיים נזכר בספרות המצרית העתיקה כעץ שקמה גבוה , שעליו יושבים האלים ומפירותיו הם אוכלים כדי להשיג חיי נצח . במיתוסים ובאפוסים שומרים ואכדיים ניתן למצוא את "צמח החיים" או "עשב

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help