sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:77

ציפה שהעיר תיהפך , ואילו כעת הוא נוכח לדעת כי לבן של הבריות נהפך . הנביא לא עשה דבר כדי להבטיח את התגשמות נבואתו , ולמרות זאת חזרה העיר בתשובה ואנשיה עשו כל שביכולתם כדי לבטל את משפט . 'ה אנשי נינוה לא חיפשו את מציאות האל אלא מצאוהו . "נדרשתי ללוא שאלו נכ > צאתי ללא בקשני אמלתי הנני הנני אל גוי לא קרא i 1 ) . c ( יש' סה . ( 1 בתיאורים שונים בסיפור יונה ( תגובת המלחים ומעשי אנשי נינוה ) הכתוב מתאר שינוי רוחני אמוני , אשר אותו עוברים האנשים שאינם נמנים עם בני ישראל . באירועים השונים הללו יונה הוא הגורם להתעוררות . יונה שנמנע מליצור שיח עם הבריות , נמצא אפוא משפיע עליהן שלא ברצונו . שינוי שבלב שליחותו של יונה לנינוה קצרה , היא מתמשכת רק יום אחד ואינה מתבצעת על פי צו ה' במלואה . על מנת להינבא על נינוה כולה נדרשו שלושה ימים . משך שליחותו של יונה ואופן ביצועה מעוררים תמיהה . לעומת שליחותו של יונה , שליחותו של משה ארוכה וממושכת ומתבצעת במלואה על פי צו . 'ה המסע היבשתי אצל יונה ואצל משה מתחיל מרגע הציווי האלוהי והיענות הנביא : "וקרא אליה את הקריאה א # ר אנכי דבר אליך" ( יונה ג . ( 2 באופן דומה מתאר המחבר את דברי האל אל משה : "דבר אל פלעה י ) יי ; מצרים את כל אשר אני דבר אליך" ( שמ' ו . ( 29 בשתי הקריאות מודגש כי הנביא מחויב לומר את דבר האל . אצל שני הנביאים , יונה ומשה , אנו עדים להיסוס של הנביא בקבלת השליחות . שליחות השניים תביא לידי גאולה : יונה - לאנשי נינוה ; ומשה - לעם ישראל . שליחותו של יונה אינה מסתיימת עם יציאתו ממעי הדג והליכתו לבשר את נבואתו לאנשי נינוה , כשם ששליחותו של משה אינה מסתיימת ביציאת מצרים . יונה ומשה נשלחים לבצע את שליחותם בארץ זרה , ארץ מלאה במעשי חמס . יונה יוצא לשליחות בעולם של חטא ( יונה א , 2 ג . ( 8 ומשה יוצא אף הוא לשליחות בעולם של חטא , במצרים . הגאולה האישית כמו הגאולה הלאומית זקוקה לנגיעה בעולם הרשע . נגיעה שכזאת מסוגלת לשחרר את האמת הפנימית ולהוביל

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help