sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:64

לאחר לידתו מלוות הדמים . משה , לאחר לידתו , נמשה מהמים כנגד כל הסיכויים . גם העם עובר במים כנגד כל הסיכויים כשהמים ניצבו כמו נד נוזלים . ובאותם המים , הצבא המצרי בא אל סופו , "ים סוף" הוא המקום שבו באו המצרים אל סופם . עבור עם העבדים המים סימלו חיים ועבור המצרים - מוות . הכינוי "ים סוף" משמש על פי התפיסה המצרית למקום היטהרות של הנפטר במים עליונים , במעבר לעולם הנצח . בתיאור המקראי , לעומת זאת , המצרים טובעים בים סוף וצוללים במים בעודם חיים > שמ' יד . ( 26 גם לידת בני ישראל 21 מעם עבדים לעם בן חורין מתרחשת במים . תיאור בני ישראל העוברים בחרבה יוצר זיקה למצבו של יונה במצולות הים . גם במעבר הים בחרבה וגם במעי הדג נמצאים ציבור העבדים או יונה במצב של בידוד מן העולם . בידוד זה הוא חלק מטקס החניכה , המבטא התחלה חדשה ולידה לקראת עצמאות . המים הם הרחם , והשהות בהם היא מעין מצב קמאי לפני היציאה למלחמת הקיום של האדם והעם . במעבר הים ובמעי הדג פורצת שירת הודיה לבורא עולם . גזונדהייט מצביע על הקשר הלשוני שבין תפילת יונה ולשירת הים . תפילת יונה ( יונה פרק ב ) ( א ) נימו יה ( ה דג גדו ל לבלע את יונה ( ד ) נועשליכני מצולה בלבב ימים ( ה ) ... להביט אל היכל ק ^ 7 ד שירת הים ( שמ' פרק טו ) ( יב ) נטית ימינך תבלעמו אלץ ( ה , ח ) ירדו במצולת כמו א 5 ן ... קפאו ונהמת בלב ים ( יא , יג , יז ) מי כמכה נאךר בקדש ... אל נןה קדשזל : מקןןש אדני כוננו 21 גלפז פלר 2002 ) . ( 113-110 : 'ב 2 גזונדהייט ( תשס"ה : . ( 173 על מגילת קומראן והמזמור ראו : ששון 213 : 1990 ) ואילך , ( הנטר . ( 2001 )

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help